Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu känner jag mig tvungen att lägga mig i också, vilket jag verkligen inte tänkt, men det här hoppas jag du inte menar som det låter för mig: ska personer med diagnoser redovisa dessa innan de börjar skriva inlägg som vem som helst? Är det föredömligt att först presentera sig med diagnos, så andra användare vet "vad man är" sedan? Kan inte en person med eller utan diagnos delta i ett forum som sig själv utan att placera sig själv i ett fack sådär behändigt så alla nt kan ha storhjärtat överseende sedan?

Givetvis får man berätta precis vad man vill om sig själv, men att säga att det är föredömligt att redovisa eventuella diagnoser innan man deltar ser för mig väldigt "duktig gumma *klapp-klapp*" ut...

Fast jag tycker inte det spelar roll om Ts har diagnos eller inte.

Man har lika mycket rätt att skriva vad man vill ändå, bara man håller sig till reglerna på forumet.

Jag tyckte Ts första presentation var riktigt trevlig.
 
Fast det är väl ändå rätt stor skillnad på be någon ändra sitt sätt att skriva eller att be någon att ta bort fetningen på en signatur?
Och också skillnad i om det är någon enstaka person det påverkar (som hos @Hyacinth gällande "haha"), eller när det är många.

För mig blir det som sagt att jag hoppar över inlägget, och så slipper jag problemet med fetningen. Men då försvinner ju också det personen skrivit ur diskussionen, trots att jag inte använder ignore-funktionen.
Ja du får hoppa över då. Men så är det att vara på ett forum eller umgås med mäniskor. Alla beter sig inte som man vill.
 
Dock undrar jag också varför bronze, silver, gold, lazy osv

@Skorpion76 Snälla, jag är så nyfiken :o
Det var från början en sorts ranking på ett forum som en spansk tjej hade startat och det nappade jag på. Sedan har det fått hänga kvar.
Driver inte med det. Men jag startade en liten supportklubb/motståndsrörelse för att man faktiskt får skriva en signatur om man vill. Och vi ska väl försöka vara välkomnande och inkluderande?
Det finns de jag får krupp av på grund av skrivsätt, men jag behöver ju inte skriva det till dem. Jag bara låter dem passera så gott det går.

///hej hopp med bar överkropp
Ja och ditt försök till support var riktigt bra tänkt! Go Hyacinth!

Gold Pethead
 
Jag har inget emot signaturer på forum som gör det rätt. De har ett tak på hur många tecken man får använda, en tydlig avgränsning och tillåter inte bilder. De allra bästa gör också texten mindre eller "svagare", alltså en nyans närmare bakgrundsfärgen. Grått på vita bakgrunder istället för svart som resterande tex alltså. Dessa signaturer är lätta att koppla bort ur inläggsläsandet för mig.

Att skriva till signaturer själv på forum där det inte sköts automatiskt och snyggt blir bevisligen störigt för väldigt många. Jag skulle då välja bort en extra störig fetad signatur (men behålla signerandet om det var viktigt för mig) då jag inte ser varför fetningen i sig skulle kunna vara viktig. Jag får ju hellre mina inlägg lästa av fler och undviker (till viss del) att störa, än fetar min signatur.

Någon skrev en "signatur" i grön text nån sida tillbaka och den var jättemycket lättare att bortse från för mig! Det beror på sidans egna färger. Den såg lika naturlig ut som användarnamnen, sidmarkören och svarsknapparna. Smälte in riktigt snyggt för att vara vad det var.
Men det räcker att signaturen skrivs med normal tex eller i kursiv stil för att den ska gå från "störig" till "äh, kan leva med det".
 
För det finns inga regler om att man inte får feta och eller färga, verktygen finns ju.

Det är en markering att man FÅR göra så om man vill.

Du får blocka mig om du vill, det bryr inte jag mig om.
Ok. Jag förstår vad du menar men kan bara konstatera att det upplevs sjukt förlöjligande när vi är flera som sagt att vi har problem med det här.

Problemet är att alla stör sig på olika saker. Du tycker Hambo smälter in medan någon annan inte gör det
Jag tycker @Skorpion76 får skriva som hon vill så länge forumreglerna följs. Om man inte gillar inläggen får man ignorera helt enkelt
Självklart, jag har inte sagt något annat. Jag är fullt medveten om att jag kan ignorera och som det ser ut nu kommer jag bli tvungen till det, men @Skorpion76 skriver en del trådar jag har intresse av att läsa/skriva i så det vore skittrist att vara tvungen att ta till det för en fetnings skull.
 
Nu känner jag mig tvungen att lägga mig i också, vilket jag verkligen inte tänkt, men det här hoppas jag du inte menar som det låter för mig: ska personer med diagnoser redovisa dessa innan de börjar skriva inlägg som vem som helst? Är det föredömligt att först presentera sig med diagnos, så andra användare vet "vad man är" sedan? Kan inte en person med eller utan diagnos delta i ett forum som sig själv utan att placera sig själv i ett fack sådär behändigt så alla nt kan ha storhjärtat överseende sedan?

Givetvis får man berätta precis vad man vill om sig själv, men att säga att det är föredömligt att redovisa eventuella diagnoser innan man deltar ser för mig väldigt "duktig gumma *klapp-klapp*" ut...


Nej, absolut inte! Men när nu ts var öppen med det från början så borde man ju än lättare ha överseende med småsaker? Jag har det i alla fall om jag vet att det finns orsak.
Om någon skriver att de har särintressen och att de har autistiska drag så släpper i alla fall jag på en del saker som annars retar mig. Samma sak med dyslexi, det stör mig inte men språkligt slarv stör mig.
Jag menar inte att klappa på axeln, jag vill försöka höja toleransnivån för vad man stör sig på.
 
Problemet är att alla stör sig på olika saker. Du tycker Hambo smälter in medan någon annan inte gör det
Jag tycker @Skorpion76 får skriva som hon vill så länge forumreglerna följs. Om man inte gillar inläggen får man ignorera helt enkelt

Grejen är att på Buke har Gunnar valt att vi inte ska kunna ha signaturer. Visst är man fri att skriva dit en själv, men om man nu gör det tycker jag att man kan visa hänsyn och inte göra den skarpare än själva texten. Signaturer är ju tvärtom oftast i svagare ton där de tillåts.
 
Grejen är att på Buke har Gunnar valt att vi inte ska kunna ha signaturer. Visst är man fri att skriva dit en själv, men om man nu gör det tycker jag att man kan visa hänsyn och inte göra den skarpare än själva texten. Signaturer är ju tvärtom oftast i svagare ton där de tillåts.
Jag lämnar det till @Gunnar eller moderatorer att avgöra om @Skorpion76 gör något som inte är tillåtet
 
Jag med fler har redan påpekat hur störande det är, så nu talar jag om att jag inte orkar läsa fler inlägg med "signatur" och varför. Jag tror inte TS ser det som en förlust och inte jag heller.

Om du väljer att kalla alla dina inlägg för att basunera ut något står för dig.
Jag förstår bara inte poängen med att tala om det, och att göra det i inte speciellt trevliga ordalag.

Jag har ju inte möjligheten att sätta någon på ignore men jag gör ju naturligtvis det på det manuella sättet men inte 17 skulle jag komma på tanken att skriva någon på näsan att jag gör det.
Ett rätt fånigt sätt att försöka få sista ordet, tycker jag.
 
Nej, absolut inte! Men när nu ts var öppen med det från början så borde man ju än lättare ha överseende med småsaker? Jag har det i alla fall om jag vet att det finns orsak.
Om någon skriver att de har särintressen och att de har autistiska drag så släpper i alla fall jag på en del saker som annars retar mig. Samma sak med dyslexi, det stör mig inte men språkligt slarv stör mig.
Jag menar inte att klappa på axeln, jag vill försöka höja toleransnivån för vad man stör sig på.

Så om vi alla startar en tråd där vi presenterar oss så ska alla användare på Buke ha överseende med tex dom som har NPF diagnoser?

Nu spånar jag men hur blir det då med modereringen av forumet? Ska vi ha olika nivå utifrån livsstil, diagnoser, handikapp mm?
 
Så om vi alla startar en tråd där vi presenterar oss så ska alla användare på Buke ha överseende med tex dom som har NPF diagnoser?

Nu spånar jag men hur blir det då med modereringen av forumet? Ska vi ha olika nivå utifrån livsstil, diagnoser, handikapp mm?

Nej. Men just i detta fall var det så. Jag försöker ha överseende med allt utom rasism, främlingsfientlighet, kvinnohat och misogyna åsikter, men klart som korvspad att jag misslyckas ibland.
Jag fattar bara inte hur en SIGNATUR kan vara så enormt provocerande. Särskilt inte när @Skorpion76 förklarat att den är viktigt för henne.
 
Fast jag tycker inte det spelar roll om Ts har diagnos eller inte.
Man har lika mycket rätt att skriva vad man vill ändå, bara man håller sig till reglerna på forumet.
Jag tyckte Ts första presentation var riktigt trevlig.
Ja vissa människor kan tycka att det är en dålig idé att smälla upp en presentation det allra första man gör, men jag tyckte att det var bra eftersom det bröt isen. Det är bättre att säga det med en gång eller åtminstone så tidogt som möjligt så att så många som möjligt får reda på det. Autism är ju lite speciellt.

Gold Pethead
 
Va? Var driver jag med TS? Jag har trevligt frågat om hon inte kan låta bli att feta, detta besvarade hon inte.

Sen får jag väl erkänna att jag har svårt att förstå att avsaknad av signatur kan göra det svårläst.
Genom att ha min signatur känner jag åtminstone alltid igen mina inlägg i denna djungel av alla postande människor.

Platinum Pethead
 
@Hyacinth När du skriver dina inlägg och avslutar med en skojsig signatur så tänker jag att du bör ha i åtanke att exempelvis @gul_zebra också har en NPF-diagnos, vilken faktiskt kan göra att det blir svårt att fokusera om det är störande element i texten.Oavsett om du menar att driva med dem som inte gillar signaturen eller inte kan det ju vara bra att veta att det är så det uppfattas av vissa.
 
Nej. Men just i detta fall var det så. Jag försöker ha överseende med allt utom rasism, främlingsfientlighet, kvinnohat och misogyna åsikter, men klart som korvspad att jag misslyckas ibland.
Jag fattar bara inte hur en SIGNATUR kan vara så enormt provocerande. Särskilt inte när @Skorpion76 förklarat att den är viktigt för henne.

För min del får hon gärna ha kvar sin signatur men jag hoppar över inläggen pga den.

Jag kan inte se texten i inläggen pga den fetstilade signaturen. Ha dock överseende med min åsikt om det hela.

Jag har en MS diagnos och pga den har jag haft 2 synnervsinflammationer och dom har gjort att jag inte fixar att läsa vissa saker.

Dock inget jag skyller på och är medveten om att det låter knäppt med tanke på diskussionen om diagnoser.

Jag har samma problem med texten på vissa filmer, jag kan helt enkelt inte läsa texten.
 
Nej. Men just i detta fall var det så. Jag försöker ha överseende med allt utom rasism, främlingsfientlighet, kvinnohat och misogyna åsikter, men klart som korvspad att jag misslyckas ibland.
Jag fattar bara inte hur en SIGNATUR kan vara så enormt provocerande. Särskilt inte när @Skorpion76 förklarat att den är viktigt för henne.
Det förstår inte jag heller. Det enda som skulle kunna göra en signatur kränkande eller att den stör är om den på ett eller annat sätt provocerar eller uppmanar till att starta bråk. En signatur skadar inte någon vad jag vet, men därempt kan du bli stämd på hutlösa summor pengar om du till exempel har en avatar som inte är din egen eller kontinuerligt lägger upp bilder som du inte äger rätten till.

Platinum Pethead
 
Du frågade om hon sluta, hon vill inte sluta. Det är helt ok.
Ingen driver med dig eller Ts.

Det är ett problem för dig med signaturer, för Ts är det ett problem att inte ha signatur, varför ska just du få som du vill?

Jag tror bara jag och Hyacinth ville stå upp lite för Ts då hon fick mycket kritik för något som är helt ok.

/Tack och hej leverpastej
Exaktamente!

//huvudet på spiken
Precis och er support är värd hela sin vikt i guld!

Platinum Pethead
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp