Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För min del får hon gärna ha kvar sin signatur men jag hoppar över inläggen pga den.
Jag kan inte se texten i inläggen pga den fetstilade signaturen. Ha dock överseende med min åsikt om det hela.
Jag har en MS diagnos och pga den har jag haft 2 synnervsinflammationer och dom har gjort att jag inte fixar att läsa vissa saker.
Dock inget jag skyller på och är medveten om att det låter knäppt med tanke på diskussionen om diagnoser.
Jag har samma problem med texten på vissa filmer, jag kan helt enkelt inte läsa texten.
Jag kan inte läsa texten om ett program är textat, men det beror inte på någon diagnos, utan på att texten rullar på för fort för att jag ska ha en chans att hänga med!

Platinum Pethead
 
Jag kan inte läsa texten om ett program är textat, men det beror inte på någon diagnos, utan på att texten rullar på för fort för att jag ska ha en chans att hänga med!

Platinum Pethead

Det jävliga med din fetning av signaturen är att jag har problem med att läsa alla inlägg som är på samma sida som ditt inlägg.

Så snälla. Sluta feta din signatur och använd normal text till den.
 
Det jävliga med din fetning av signaturen är att jag har problem med att läsa alla inlägg som är på samma sida som ditt inlägg.

Så snälla. Sluta feta din signatur och använd normal text till den.
Alltså det är något obehagligt över det grupptryck som @Skorpion76 utsätts för nu. Det är ju inte direkt så att hon dragit fram som en präriebrand över buke och spammat trådar med fetade signaturer. Detta är dessutom hennes egen tråd. Det borde vara väldigt lätt att undvika den om man har svårt att läsa hennes inlägg.
 
Genom att ha min signatur känner jag åtminstone alltid igen mina inlägg i denna djungel av alla postande människor.

Platinum Pethead

Okej, tack för svar. Fungerar det inte att känna igen dem genom ditt användarnamn eller profilbild?

(Vet inte om du känner till det, men det går att söka upp sina egna eller andras inlägg i en viss tråd genom sökrutan uppe till höger. Jättepraktiskt om man letar efter nåt specifikt inlägg.)
 
Alltså det är något obehagligt över det grupptryck som @Skorpion76 utsätts för nu. Det är ju inte direkt så att hon dragit fram som en präriebrand över buke och spammat trådar med fetade signaturer. Detta är dessutom hennes egen tråd. Det borde vara väldigt lätt att undvika den om man har svårt att läsa hennes inlägg.

Jag har ingeting emot hennes signatur. Jag förstår att hon vill ha den och vill hon fortsätta feta den så får hon det.

Jag förklarade bara varför jag har något eller fetningen av signaturen och bad snällt att hon skulle ta bort det.

Vill hon inte så går inte världen under för min del.
 
Alltså det är något obehagligt över det grupptryck som @Skorpion76 utsätts för nu. Det är ju inte direkt så att hon dragit fram som en präriebrand över buke och spammat trådar med fetade signaturer. Detta är dessutom hennes egen tråd. Det borde vara väldigt lätt att undvika den om man har svårt att läsa hennes inlägg.
Jätteledsen om jag bidragit till det. Vill inte alls att det jag uttrycker ska framstå som en del av något otrevligt. Jag ville bara förklara vad "problemet" är (fetningen, inte signaturskrivande) och detta råkade vara den tråd som mest aktivt och on topic-ish tar upp ämnet (i relation till andra forum, detta forum och så då till den som just nu skriver signaturer).
@Skorpion76 verkar tyvärr grundligt undvika att svara på frågan om varför signaturen absolut måste vara fetad trots att den stör flertalet medlemmars läsande. Denna fråga har ställts om och om igen de senaste sidorna. Ja det är lätt att undvika denna tråd men hon skriver ju i fler trådar så det dyker ju faktiskt upp lite varstans. Jag snubblade precis över en diskussion om signaturen i en helt annan tråd exempelvis.
 
Jag personligen får utslag när folk skriver haha i inlägg och skulle kunna skriva en hel uppsats på ämnet, men problemet ligger ju mer hos mig än hos den som skriver det. Min hjärna fastnar, men jag kan ju inte omforma hela världen efter det?

Med tanke på hur du uttrycker dig här, känns det inte som att du alls förstår problematiken jag och några andra beskriver? Jag retar mig inte på TS signatur, jag får inte utslag, jag vill inte skriva en hel uppsats på ämnet. Utan den gör det svårt för mig att läsa en tråd. Svårt på riktigt, inte svårt som i "stör mig" eller "retar mig". Oftast brukar det faktiskt funka att berätta det så brukar människor vilja underlätta. Jag vet att jag inte kan omforma hela världen efter mina problem, jag är rätt van vid att ingenting är anpassat efter mina problem.
 
Jätteledsen om jag bidragit till det. Vill inte alls att det jag uttrycker ska framstå som en del av något otrevligt. Jag ville bara förklara vad "problemet" är (fetningen, inte signaturskrivande) och detta råkade vara den tråd som mest aktivt och on topic-ish tar upp ämnet (i relation till andra forum, detta forum och så då till den som just nu skriver signaturer).
@Skorpion76 verkar tyvärr grundligt undvika att svara på frågan om varför signaturen absolut måste vara fetad trots att den stör flertalet medlemmars läsande. Denna fråga har ställts om och om igen de senaste sidorna. Ja det är lätt att undvika denna tråd men hon skriver ju i fler trådar så det dyker ju faktiskt upp lite varstans. Jag snubblade precis över en diskussion om signaturen i en helt annan tråd exempelvis.
Jag tycker det är bra att du förklarar dig! :up:

Men @Skorpion76 har ingen skyldighet att svara om hon inte vill. En orsak har hon ju dock redan nämnt - att hon ser sina inlägg snabbt.
 
Jag har inget emot signaturer på forum som gör det rätt. De har ett tak på hur många tecken man får använda, en tydlig avgränsning och tillåter inte bilder. De allra bästa gör också texten mindre eller "svagare", alltså en nyans närmare bakgrundsfärgen. Grått på vita bakgrunder istället för svart som resterande tex alltså. Dessa signaturer är lätta att koppla bort ur inläggsläsandet för mig.

Att skriva till signaturer själv på forum där det inte sköts automatiskt och snyggt blir bevisligen störigt för väldigt många. Jag skulle då välja bort en extra störig fetad signatur (men behålla signerandet om det var viktigt för mig) då jag inte ser varför fetningen i sig skulle kunna vara viktig. Jag får ju hellre mina inlägg lästa av fler och undviker (till viss del) att störa, än fetar min signatur.

Någon skrev en "signatur" i grön text nån sida tillbaka och den var jättemycket lättare att bortse från för mig! Det beror på sidans egna färger. Den såg lika naturlig ut som användarnamnen, sidmarkören och svarsknapparna. Smälte in riktigt snyggt för att vara vad det var.
Men det räcker att signaturen skrivs med normal tex eller i kursiv stil för att den ska gå från "störig" till "äh, kan leva med det".
Precis! Håller heöt och hållet med dig! Du trycker precis på samma saker som jag hävdar hela tiden!

Platinum Pethead
 
Precis! Håller heöt och hållet med dig! Du trycker precis på samma saker som jag hävdar hela tiden!

Platinum Pethead

Åh :love:

Nu älskar jag din signatur!

Kommer det där att fungera för dig? Kommer du hitta dina inlägg även om den är grön? Det där fungerar ypperligt för min del och hoppas att det är samma för dom flesta andra användarna med.
 
Senast ändrad:
@Lipperta @Hyacinth och @mandalaki :love::love: Blir så himla glad över att läsa era inlägg, tror mänskligheten behöver mkt mera acceptans för att människor är olika! Nu har jag visserligen ingen diagnos, men jag stör mig inte alls på @Skorpion76 's signatur, om det nu är så hon önskae ha det :)
Tackar! Du får en kram av mig!
girl-938729_zpskbdagm1m.jpg
[/URL][/IMG]
 
Senast ändrad:
Eftersom jag är en av de som deltar i diskussionen: jag tycker inte signaturen är provocerande. Men bristen på att försöka visa hänsyn mot oss som har någon form av problematik som gör att det blir svårläst, är provocerande.

Ts har lika mycket problem med att inte ha signaturen fetad.
 
Jätteledsen om jag bidragit till det. Vill inte alls att det jag uttrycker ska framstå som en del av något otrevligt. Jag ville bara förklara vad "problemet" är (fetningen, inte signaturskrivande) och detta råkade vara den tråd som mest aktivt och on topic-ish tar upp ämnet (i relation till andra forum, detta forum och så då till den som just nu skriver signaturer).
@Skorpion76 verkar tyvärr grundligt undvika att svara på frågan om varför signaturen absolut måste vara fetad trots att den stör flertalet medlemmars läsande. Denna fråga har ställts om och om igen de senaste sidorna. Ja det är lätt att undvika denna tråd men hon skriver ju i fler trådar så det dyker ju faktiskt upp lite varstans. Jag snubblade precis över en diskussion om signaturen i en helt annan tråd exempelvis.

Äsch bara tjat av mig

Raderat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp