Långt nere under isen

Det är inte helt ovanligt att vårdcentraler inte tar emot förrän efter en vecka. Däremot aldrig varit med om det när det är akut psykisk ohälsa.

När jag hade extremt mkt påfrestning under lång tid och hunden som toppen pp isberget akut höll på att dö och den sista orken försvann fick jag tid hos VC samma eftermiddag när jag ringde vid lunch och bara grinade och tyckte ”jag orkar inte mer och jag behöver få sova”. Blev sjukskriven två veckor på stående fot, sömntabletter samt en telefontid en vecka senare för att följa upp. Hade inte varit sjukskriven på egen hand en enda dag.

Inte kunna sova verkar för vara nån slags ”red alert” överlag så har du inte nämnt det innan så nämn det när du ringer på fredag @Sonic76

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 062
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 026
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar