Långt nere under isen

Får jag fråga vad du säger när du ringer? Tar du upp att du tidigare varit utbränd (för visst har du det?)? Tar du upp din livsleda? Om inte, så måste du göra det. Hade du ringt till vår mottagning hade vi tagit det på största allvar, vore konstigt om inte en vårdcentral gör det.
Jo jag förklarade det
Även att jag varit sjukskriven tre år förut
Men jag fick återkomma imorgon

@Sonic76 du ska inte behöva arbeta för att bli skuldfri.

Blir du sjukskriven ökar dina chanser till att få skuldsanering.

Ang att ha struktur i livet så tycker jag du tänker klokt men just nu bör du även orka leva efter jobbet och då ska du nog inte arbeta heltid på att bra tag.

Håller tummarna för att du får en tid imorgon ❤

Får en tid på fredag
Läkarna sjukskriver inte förrän jag varit hemma en vecka
De hade inga tider idag ändå
Trots att jag ringde kl 7 när de öppnar
Så sjuk system

Lät tveksamt
Allt hänger på vilken ssk som svarar
Kommer att sluta med att jag är på jobbet på måndag för att jag inte orkar slåss med sjukvården

Jag tror det är dags att ta ditt mående på allvar. Du orkar ju eg inte jobba så mkt som du gör.
Om du inte hejdar det här nu kommer återhämtningen bara bli än längre.
Om du inte börjar må ännu sämre och inte orkar mer.

Jag tror att du måste ta det här på allvar nu.

Har du någon som kan hjälpa dig ta fighten du mår för dåligt för att orka?

Får en tid på fredag
Läkarna sjukskriver inte förrän jag varit hemma en vecka
De hade inga tider idag ändå
Trots att jag ringde kl 7 när de öppnar
Så sjuk system
Det låter jättekonstigt. Jag har varit sjukskriven 3-8 veckor i perioder, varje gång har sjukskrivningen gällt från den dagen jag kom till eller kontaktade läkaren. Jag behövde inte ha tagit egen sjukskrivning först. Däremot går ju sjuklönen från arbetsgivaren över till sjukpenning från FK efter 14 dagar som vanligt.

Det låter jättekonstigt. Jag har varit sjukskriven 3-8 veckor i perioder, varje gång har sjukskrivningen gällt från den dagen jag kom till eller kontaktade läkaren. Jag behövde inte ha tagit egen sjukskrivning först. Däremot går ju sjuklönen från arbetsgivaren över till sjukpenning från FK efter 14 dagar som vanligt.
Jag tycker också att det låter konstigt då jag också fått sjukintyg direkt. Ännu konstigare blir det då jag vet att TS och jag går på samma VC. Hur kan det bemötande vi får skilja sig så markant? Det är ju inte direkt så att jag hotar dem att göra som jag säger.

@Sonic76 Om du inte får hjälp av vården är det läge att anmäla dem. De kan inte smita från sitt ansvar.

Jag tycker också att det låter konstigt då jag också fått sjukintyg direkt. Ännu konstigare blir det då jag vet att TS och jag går på samma VC. Hur kan det bemötande vi får skilja sig så markant? Det är ju inte direkt så att jag hotar dem att göra som jag säger.

@Sonic76 Om du inte får hjälp av vården är det läge att anmäla dem. De kan inte smita från sitt ansvar.
Det kanske är så att man inte fattar allt helt rätt när man är jäkligt nere och får en brysk sjuksköterska i luren.

Det kanske är så att man inte fattar allt helt rätt när man är jäkligt nere och får en brysk sjuksköterska i luren.
Kanske är det så. Jag hade själv svårt att uppfylla deras "inträdeskrav" för jag förstod inte instruktionerna.

Men faktum kvarstår ju att trots självmordsförsök har TS inte fått gå hos psykolog. Hur de kan bedöma att ett kuratorsbesök var tredje vecka är tillräckligt, övergår mitt förstånd.

Kanske är det så. Jag hade själv svårt att uppfylla deras "inträdeskrav" för jag förstod inte instruktionerna.

Men faktum kvarstår ju att trots självmordsförsök har TS inte fått gå hos psykolog. Hur de kan bedöma att ett kuratorsbesök var tredje vecka är tillräckligt, övergår mitt förstånd.
Nej, det är obegripligt.

Var sjätte vecka fick jag tid hos kurator efter mitt försök
Det hjälpte föga att bli anklagad för att det var mitt fel att jag blev misshandlad och mordhotad
Eller ordalydelsen var: vad kunde du ha gjort annorlunda för att inta hamna i de situationerna

Var sjätte vecka fick jag tid hos kurator efter mitt försök
Det hjälpte föga att bli anklagad för att det var mitt fel att jag blev misshandlad och mordhotad
Eller ordalydelsen var: vad kunde du ha gjort annorlunda för att inta hamna i de situationerna
Men vad i helvete!!! Det där är ju anmälningsbart! Helt jävla vidrigt. Det är inte ok på en enda fläck.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 062
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 026
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar