Långt nere under isen

Sonic76

Trådstartare
Och jag vet inte hur jag ska komma upp.
Behöver få klart i lägenheten men finns ingen energi
Få upp tavlor, få lite ordning
Behöver få ork att göra mer än att jobba, sova , jobba, sova
Kommer inte stå på benen länge till
Vill egentligen inte leva heller men så länge katten finns så lever jag.
Äter två olika sorters antidepressiva
Kuratorn här är ingen hit
Nån annan får jag inte prata med

Dax för läkarbesök?
Dina antidepressiva kanske inte är rätt sort för dig, prova att byta?!
Dom gör ju inte det dom ska...
:heart Kram
Har bytt massor med gånger
Behöver ju även medicin så jag får sova
Inte ens ett självmordsförsök 2017 gav tid till en psykolog

Även om du bytt medicin många gånger finns det säkert någon medicin kvar att prova. Själv får jag ergenyl och anafralin nu, mycket biverkningar, men äntligen medicin som fungerar åtminstone. Även inläggning i över en månad har iofs krävts också. Men det finns hopp.

Kan du skriva en egenremiss?
Har gjort men inte fått hjälp
Ändå har Örebro en forskning med internethjälp vid depression som anser mig vara för sjuk och har också skickat att jag behöver samtalshjälp.
Kuratorn här lägger all skuld på mig
Jag har valt att bli misshandlad, jag har valt att bli nertryckt, att bli mobbad osv
Jomentjena

Och jag vet inte hur jag ska komma upp.
Behöver få klart i lägenheten men finns ingen energi
Få upp tavlor, få lite ordning
Behöver få ork att göra mer än att jobba, sova , jobba, sova
Kommer inte stå på benen länge till
Vill egentligen inte leva heller men så länge katten finns så lever jag.
Äter två olika sorters antidepressiva
Kuratorn här är ingen hit
Nån annan får jag inte prata med
Du jobbar för mycket! Det är klart som f-n att livslusten är på botten när orken alltid är slut med råge.

Jag har valt att inte jobba heltid för det är inte värt att bli så slut. Det kostar för mycket genom att jag då mår sämre. Det måste finnas energi över till sådant som är lustfyllt, eller som åtminstone var lustfyllt förut. Utan detta har man inget liv utan existerar bara och då är det inte konstigt att man vill lägga sig ner och dö.

Tyvärr existerar det ingen stressrehab här. För att få det måste man dels bo på rätt ställe, och så behöver man generalkrascha ordentligt. En kompis fick rehab 5 dagar i veckan efter sin krasch, så vilken hjälp som finns tillgänglig varierar verkligen.

Hur man ska kunna få rätt hjälp här vet jag tyvärr inte. Det enda jag känner till är att man själv går en kurs i ämnet stress & utbrändhet, men den kurs jag känner till får man betala själv. Den går inte under högkostnadsskyddet.

Varför du inte har fått psykologhjälp är rätt obegripligt. Har du ens fått en bedömning av psykolog på VC?

Du jobbar för mycket! Det är klart som f-n att livslusten är på botten när orken alltid är slut med råge.

Jag har valt att inte jobba heltid för det är inte värt att bli så slut. Det kostar för mycket genom att jag då mår sämre. Det måste finnas energi över till sådant som är lustfyllt, eller som åtminstone var lustfyllt förut. Utan detta har man inget liv utan existerar bara och då är det inte konstigt att man vill lägga sig ner och dö.

Tyvärr existerar det ingen stressrehab här. För att få det måste man dels bo på rätt ställe, och så behöver man generalkrascha ordentligt. En kompis fick rehab 5 dagar i veckan efter sin krasch, så vilken hjälp som finns tillgänglig varierar verkligen.

Hur man ska kunna få rätt hjälp här vet jag tyvärr inte. Det enda jag känner till är att man själv går en kurs i ämnet stress & utbrändhet, men den kurs jag känner till får man betala själv. Den går inte under högkostnadsskyddet.

Varför du inte har fått psykologhjälp är rätt obegripligt. Har du ens fått en bedömning av psykolog på VC?
Japp
Han bedömde att jag inte var i behov av hjälp
Ganska snart efter mitt misslyckade försök

Japp
Han bedömde att jag inte var i behov av hjälp
Ganska snart efter mitt misslyckade försök
Obegripligt!

Nu är det en annan psykolog som gör bedömningen på VC. Kanske kan vara värt ett nytt försök.

Eller kontakta akutpsyk i Örebro. De är bra där och kan också trycka på för att du ska få psykologbehandling. Jag fick komma till psykiatrin ganska snabbt för de fick remiss både från VC och akutpsyk.

Jag måste jobba heltid så jag blir skuldfri innan jag är pensionär
Jag förstår hur du tänker. Det vore ju bra om du blev det, en frihet som du förtjänar! Men jag tycker du borde fundera mer här och nu, just nu.
Att dra ner något på arbetstimmarna du jobbar, kanske kan hjälpa dig att må lite bättre och orka med livet så det inte blir fler självmordsförsök elelr liknande. En sjukskrivning kan ju det bli om du går in i väggen och det kan ta lång tid att återhämta sig och under den tiden kanske du ändå inte kan betala tillbaka i den takten du vill och har därmed förlorat både ditt mående och betalningstakt. Om du bromsar lite nu förlorar du visserligen betalningstakt, men ditt mående har allt att vinna på det och du kan alldeles säkert gå upp i tid igen när du känner att du har starkare krafter för det.

Du måste sätta dig själv först och din kropp först för att orka med i långa loppet. Jag tror du klarar mycket om du gör det.

Vad gäller psykologhjälp förstår jag inte varför du inte fått det, men mitt råd är att söka igen, inte så lätt men det gäller att vara envis i vården när man känner att man inte blir hörd, framför allt när det handlar om sitt psykiska mående. VC har mycket lättare att lyssna på en när det handlar om ens fysiska mående kan jag tänka. Kanske för att man måste prioritera ganska hårt bland de som behöver samtalshjälp av en psykolog på VC, så om du verkligen känner att du behöver hjälp och du inte har blivit hörd, sök igen och igen.

Obegripligt!

Nu är det en annan psykolog som gör bedömningen på VC. Kanske kan vara värt ett nytt försök.

Eller kontakta akutpsyk i Örebro. De är bra där och kan också trycka på för att du ska få psykologbehandling. Jag fick komma till psykiatrin ganska snabbt för de fick remiss både från VC och akutpsyk.
Har varit på akutpsykiatrin
De hjälpte inte till så värst mycket
Men kan ju be om den nya psykologen på vc

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 062
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 026
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar