Långt hår på liten pojke.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Långt hår på liten pojke.

Vad gäller din fråga så tycker jag att det är barnets gräns som gäller. Att klippa ett barn mot dess vilja när det gillar sitt hår är en så onödig kränkning.
:bow: :bow: :bow: Det är så sant så jag nästan gråter. :bow: :bow: :bow:
Mina barns farmor har ju flera gånger skyndat sig att frisera barnen. Och det värsta är att hon manipulerar dem till att tro att de vill det. Förutom när de ångrar sig sen och varken vet ut eller in. För egentligen ville de ju inte klippa sig, men så ville de iaf ha likadant hår som pappa (dvs närapå icke-existerande), men egentligen ville de ha sitt eget hår... *mår illa*
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Minns särskilt en gång för ca ett år sedan. Dottern ville ha långt prinsesshår och hade sparat länge. Farmor har iväg henne till frisören och får det kortklippt.
Dottern i telefon: "Jag har varit hos frisören och klippt mig, det är jättefint! ... *lång tystnad* ... (väldigt ledsen, med gråt i rösten: ) men jag vill ha tillbaka mitt eget hår... :cry: "

:cry: :cry: :cry:

Fan vad man är maktlös. :cry:
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Nä mina barns hår har väl inte tovat sig LÄTT det kan man nog inte säga. Att med Vidars tempo få tovor i nacken efter ett par dagar med mössor och hjälmar av och på är nog oundvikligt oavsett hårkvalitet.

Det jag menade var att folk ifrågasätter sällan att små flickor får ha långt hår. Men gäller det pojkar så är det plötsligt RYSLIGT opraktiskt.

Öhhh ?

Könskillnader tycker jag är oväsentligt. Opraktiskt hår är opraktiskt - oavsätt kön.
Och på ett personligt plan så gillar jag långt hår på pojkar med, stora som små.

Och det verkar ju inte som dina barns hår tovar sig speciellt.

Mitt kräver ungefär 45minuters tovutredning om dan om det har varit utsläppt.
SOmnar jag med minsta fuktigt hår är det en enorm dreadlock.

Jag var hos frisören i veckan, hon skulle tvätta det innan klippning - det tog över 1 timme att reda ut det när det var vått, med hjälp av massa spraybalsam..
I mitt fall kan jag förstå varför jag aldrig fick ha långt hår som liten, hur gärna jag än hade velat. Sen var jag så håröm med så jag skrek som en stucken gris när det skulle kammas:angel:
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Herrejösses, Det verkar ju helt vansinning!!
:crazy: Japp. Det jag kan trösta mig med är att jag ju bara behöver ha att göra med dehär människorna 8 ggr/år... :crazy:
Det var många, många år som jag hade dem i mitt liv varje dag. Och det var inte trevligt alls. :cool:
Men som sagt; man känner sig väldigt maktlös. Det är ju just sådanthär de gör. Sånt som egentligen är "fel", men som det inte finns nån lag emot.
Nu är det ju inte så väldigt mycket de kan göra, iom att jag har enskild vårdnad. Men de gör nog för :devil: sitt bästa. :mad:
Det som är SÅ SJUKT är ju att det är barnen det drabbar. :mad:
Och att det inte finns nåt man kan göra för att få dem att sluta med just sånthär. :crazy:
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

lite dåligt uppdaterad för tillfället men faktum är att det redan är olagligt att mot någons vilja klippa av dennes hår då det ses just som en kränkning.
Kan återkomma med mer info om någon är intresserad.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

hihi det är sexigt med långt hår ;)
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Kände mig grym förra veckan, när vi äntligen "kom överens" om att klippa yngsta dotterns långa hår.
Varje hårborstning var en plåga, hon är grymt håröm och fick en rufstova i bakhuvudet varje natt... + att det blev småtovor lite här o där efter tofsar och spännen etc.
(Har samma tunna kvalitet på håret som jag har - som lätt klibbar ihop sig vid första bästa tillfälle.)
Köpte balsamspray i parti o minut men det hjälpte inte alla dagar.

Men hon fick välja. Nu måste vi borsta ditt hår eller så måste vi klippa. Tillslut kom det med ilsken röst tillbaka "Klipp hur mycket du vill!!!" Sen gick det bra att klippa.

Nu går borstningen mycket lättare och hon klarar av att komma igenom håret på egen hand.
Kapade bara 4-5 cm nertill och kanske lite till på den halvlånga luggen men det kändes ändå jobbigt, eftersom hon gärna vill ha långt hår.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

lite dåligt uppdaterad för tillfället men faktum är att det redan är olagligt att mot någons vilja klippa av dennes hår då det ses just som en kränkning.
Kan återkomma med mer info om någon är intresserad.
Det är ju väldigt intressant.
För min del har jag ju två problem som kvarstår; att jag inte bor i Sverige, och vet inte huruvida det är samma lagstiftning här. Och att barnen blir väldigt förvirrade, så att det är svårt att säga vad deras egentliga vilja är. Jag har också varit där. Och dessa människor gör mig fortfarande förvirrad. Men vad jag VET är att det är fel. :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 752
Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 668
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 886
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 604
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp