Långt hår på liten pojke.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Långt hår på liten pojke.

Dina barn är såå söta :love:

Hampus ser ungefär ut som din yngste i håret, bara att luggen är rak och lite längre.

Som sagt skall testa vidare tills imorgon, annars klipper jag lite.
Synd att han inte har någon egen åsikt ännu (1,5 år) det hade gjort saken lite lättare.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Eskils lugg blir också rak om den är lång och tvärklippt.

Men om man klipper UPP den så lockar den sig också.

Det går liksom inte att klippa medan man kammar neråt, utan man får tunna ur på flera nivåer medan man kammar rakt uppåt så det inte blir en skarp "kant" nedtill.

När håret blir tunnare och uppklippt så lockar det sig lättare :idea:
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

http://silverkedjan.se/bilder/lino.jpg

Här börjar luggen bli alldeles för lång, men om du tittar noga ser du att det inte ser "munklikt" ut för att hårstråna i luggen och håret längst fram liksom har en massa urklippta längder. Då blir det inte den där kanten du inte gillar utan kanterna lockar liksom ihop sig.

http://silverkedjan.se/bilder/vidartreochetthalvt.jpg

En synnerligen okammad och långhårig 3½-åring innan första "riktiga" klippningen - ingen tvär kant fast kortare framtill
 
Senast ändrad:
Sv: Långt hår på liten pojke.

Jag rekommenderar att du klipper luggen, klagar till och med dagis och anser att det är ett problem för honom så är det bara att acceptera.
Mina småtjejer ser ut som Silverkedjans yngste i håret, när jag upptäckte att de lärt sig blåsa undan luggen som 11 månaders så klippte jag luggen direkt. De var helt klart besvärade och så ska de inte behöva ha det bara för att jag tycker att det är gulligt.
Jag får dock klippa "upp" en snarare än "ner" för att samtidigt tunna ur så att de behåller lockarna- annars blir det rakt och tjockt (vilket också är rätt sött om man klipper lite flikigt istället för pottfrisyr.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Klipp honom!
Det måste inte bli en munkfrisyr för att han har tjockt hår. Gå till en frisör ( inte barberare:p ) , och var tydlig med vad du vill, eller snarare vad du inte vill.
Utan att mena något illa måste jag påpeka att du verkar aningen egoistisk i det här.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Utan att mena något illa måste jag påpeka att du verkar aningen egoistisk i det här.

Hur kan det vara egoistiskt att FRÅGA om någon vet något bra tips för att hålla luggen borta? :eek: :mad:

Har du läst mina andra inlägg, ett av de första? Där står det klart och tydligt att jag FRÅGAR men att sonens bästa går först.

Varför egoistiskt att fråga?
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Tack för dina tips, har klippt litegrann idag, det blev inte alls så illa, skall ta lite till imorgon, precis som du skrev så blev det lite lockigt i luggen också.

Han har ingen direkt bena så mycket av håret längre bak har ju växt framåt till lugg så den är TJOCK.

Ska ta resten imorgon då herrn inte hade så mycket tid över för att sitta still :D

Gillar dina barns frisyrer skarpt.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Det är inte egoistiskt att fråga.
Vad jag menar är att håret är ivägen för pojken och pappan tycks anse att det ska klippas, men jag kanske missförstod det?
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Alltså jag ville bara ha tips på om man kunde göra något för att underlätta för pojken utan att behöva klippa håret. Kan ju finnas fler alternativ så att säga.

GIVETVIS hade jag klippt det om det inte funkat.

Egoistisk hade jag varit om jag skrivit "Hur får man bort håret från ansiktet på sonen jag VÄGRAR klippa honom"

Är inte alls främmande att klippa honom bara han slipper få en "potta" på huvudet.

Nu har jag fått en massa bra tips, tycker det är kul med fler altnernativ än att bara kapa så att säga. :)
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Min ena dotter har korkskruvar i hela håret :love: och jag har samma problem där det blir inte snyggt om man klipper rakt av. Men vi har löst det som så att vi har låtit en frisör klippa snelugg på henne och det passar ju även en kille i.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Hoppas det funkar med svettbandet, annars kan du ju testa med snusnäsduk, bandana eller liknande.

Sen till alla er som säger klipp, hade det varit lika självklart att klippa om det varit en tjej?
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Vad säger en frisör om man kommer en med en sprattlig ettåring?
Är det ok?

Iofs tar det inte lång tid att klippa en lugg, men jag är inte alls säker på att sonen skulle varit med på noterna :angel:
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Har klippt ett par cm alldeles över ögonen, fast mer uppklippt som Silverkedjan tipsade om och inte "ekonomilugg" rakt av.

Blev helt ok, sedan ska jag exprimentera vidare.
Luggen lär ju växt ut lika långt om ett par månader igen.

har dock alltid fått gnälliga kommentarer på att killar inte skall ha "flickiga frisyrer" och att han ser ut som en litet tös i håret :mad: :mad: :mad:
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Det är OK men lite onödigt dyrt för så lite som du vill göra.

Eskil funkar att klippa framför spegeln, Vidar var tvungen att mutas å det grövsta i början. (nu går det bra)

Typ få leka med mobiltelefon eller se på TV eller äta glass :angel:
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Ingen har tordats gnälla på mina killars frisyrer. :D

De bara kommenterar att de är så söta att de tror det är tjejer. Och ?

Det är bara att svara att killar kan också vara söta, vilket vissa är bevis på.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Hoppas det funkar med svettbandet, annars kan du ju testa med snusnäsduk, bandana eller liknande.

Sen till alla er som säger klipp, hade det varit lika självklart att klippa om det varit en tjej?

Ja, det hade det om det var en flicka som inte ville ha tofsar och hårband, det finns barn som ogillar att "saker" i håret och på huvudet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 752
Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 668
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 886
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 604
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp