Långt hår på liten pojke.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zaria

Trådstartare
Hej

Har ett litet hårproblem.

Min son 1,5 år har långt hår (korkskruvar bak, rakt fram) som jag gärna vill spara ut ett tag.

Nu till problemet, både pappan,farmor och dagis klagar att han får luggen i ögonen,dagis har gnällt 3 gånger nu att såhär får han inte se ut, så vad gör man?

Måste man kapa av luggen (då han kommer att se ut som en munk,tjockt hår)
eller finns det något annat sätt att hålla undan den?

Dagen I lands problem, jag vet...:crazy:

Men finns det något sätt att hålla undan den? luggen är ca 3 cm från att det skall gå att dra den bak öronen.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Tofs? Hårspänne? Diadem? Om du nu måste spara ut luggen är det väl enklast - även om det är en grabb.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Varför inte bara knipsa luggen i ögonbrynshöjd?

Nyfiken fråga: varför vill du spara ut håret jättelångt för?
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Varför inte bara knipsa luggen i ögonbrynshöjd?

Dels för att jag tycker att det är fult och dels för att han har så tjock lugg så han ser ut som en munk (det gjorde han sist)

Nyfiken fråga: varför vill du spara ut håret jättelångt för?

Inte jättelångt, men kanske till axlarna, har en förkärlek till killar med långt hår och tycker att sonens hår dessutom är väldigt sött med lockarna och det där, fjantigt jag vet :D

Dock är det ju ingen livsnödvändighet, kommer jag inte på något så ryker det givetvis, han ska inte behöva lida av håret bara för att vara fin i mina ögon för det kommer han ju alltid att vara.

Funderar på om man kanske kunde sy eller fixa någon form av svettband, som fotbollspelare har...:angel:
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Tänkte precis föreslå det; sy något tufft "svettband" eller liknande! :D
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Förstår dig precis!

Tycker det är jättegulligt med pojkar som inte är snaggade!

Min äldsta son har dessutom en benförankrad hörapparat på hö sida som jag vill dölja så mycket det går.

Innan sommaren var han så söt (Han har tyvärr inte lockigt hår som din utan spiiikrakt) med sitt långa busiga hår men min pappa förfasade sig över att han ar så långhårig.

Så gissa om jag blev vansinnig när jag kom ner och skulle hämta sonen nere på pappas sommarställe och där stod en pottfrisyrkille och möter mamma!!!:eek:

"morfar" deklarerade stolt att dom hade varit hos "Dansken" (den lokala herrfrisören vars klientel är så gamla att dom t o m kallar honom för barberaren!) och nu var Timtim sååå fin.

Jag "grät" i 2 veckor..:rofl: :rofl: :rofl:

Jag förstår inte problemet.
Vad är skillnaden på håret om det sitter på en pojke eller flicka?

Ingen hade säkert bett dig klippa en dotter heller hur?

Och om dom på dagis har lagt sig i så tycker jag att dom är väldigt oproffsiga.

TimTim hade en sk. Beckham-tofs och var jättefräck när han var som mest långhårig.
men ett pannband är nog inte fel det heller så försök du att tillverka ett sådant!
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Japp skall exprimentera lite när han somnat till här, så får jag smita ner och kika imorgon om det kanske finns något kul att köpa som kanske funkar, små tjejer brukar ju ha någon form av svettband på sig har jag sett, kanske köpa ett sådant (och sprätta bort rosetterna) :idea: :)
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Men usch,förstår att du blev ledsen, hade nog nästan kännt det som någon form av övergrepp om någon bara kapade av håret utan min tillåtelse (hans farmor har hotat med det) :mad:

Tror inte heller att någon gnällt om han var flicka vilket retar mig lite, folk har länge irriterat sig på att han har sina lockar och kallat honom tjej:mad: :eek: , förra gången klippte jag lite men det blev inget bra.

Skall klura ut något bra här, så får jag återkomma med en bild om det fungerar.

mvh Z
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Om barnet SJÄLV vill ha långt hår så ska han så klart få det !

Vidar hade hår långt ner på ryggen som tre-åring. Han ville inte klippas.

Jag klippte ändå framtill för det funkade inte med syn och matkladd..

Men det kan vara trist att klippa rakt av, däremot kan man klippa upp gradvis så det är kort framtill och i etapper blir långt baktill.

Nu har Vidar nåt slags lång hockeyfrilla som sambon håller efter. Önskemålet från barnet är att det ska vara hår i nacken som skyddar mot sommarsol och vinterkyla, resten får vi klippa.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

OT, men måste säga att den vänstra pojken har en väldigt snygg tröja (har en egen, barnslig 18-åring som jag är ;) ). Jättesöta pojkar! :love:
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

vad söta dom va :love: speciellt när tungan sticker ut! ser ut som en riktig liten busunge :)
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Jag har sett långhåriga ungar springa omkring med sådant där svettpannband eller liknande du vet, a la Björn Borg.

Brukar vara snyggt klädda ungar i lite skateboardstil och ser hyfsat inne ut :cool:

Fast din unge är kanske lite för liten för att vilja se cool ut och låta bandet sitta kvar =)
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Rackarns gullungar det där är!

Till TS, prata med en frisör om de har något bra tips på hur du kan klippa upp luggen så det blir fint. Annars är ju svettband en bra idé! L&B har ialla fall en färgade blå och röda.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Klipp honom!

I en fin pojkfrisyr. När han blir lite äldre kan du spara håret, men om det är opraktiskt, varför ens ta striden?

Min son hade långt hår tills i höstas, han var fantastiskt söt, men vi höll efter luggen, det är ju lätt när mormor är frissa.
Nu är ju han mycket äldre, och kunde själv välja att klippa av sig.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Gud vilka gulliga ungar du har! :love:
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Jag hade satt i en liten gummisnodd i snedlugg eller ett hårspänne, eller ett svettband.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

Ja ? Men varför kort ?

Vad är det för diskriminering ?

Jag ser det inte som diskriminering, jag ser det som praktiskt.

Dina barn är jättesöta i sina lockar, min son hade bra myckt längre hår innan han själv bestämde sig att klippa sig. Men han är 9 år, och kan ta hyfsade egna beslut.

Zaria, klipp honom i en fin kort flickfrisyr.
Och ta inga strider med släkten, du har så det räcker ändå.
 
Sv: Långt hår på liten pojke.

KL: Exprimenterar fortfarande här, annars ryker luggen imorgon, skall prova med ett svettband också, dock blev inte min hemmasydda nödlösning något att hänga i granen...

Tack för alla tips, nu har vi en del att prova.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 752
Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 668
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 886
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 604
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp