Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Undrar samma sak jag med.:smirk:
Jag är 157, eller antagligen 158 nu och jag väger mellan 53-54kg, hur små hästar kan jag rida?
Kan jag rida min kompis russponny, som är antagligen runt 130 cm hög (+ - , vet inte riktigt)?
Tacksam för svar!
Ja, det beror ju på vad det är för slags kroppbyggnad på hästen också
runt 120 skulle jag tro
hur ofta rider du där då? På ridskolor brukar de ju alltid sätta en gräns som är en bit under vad hästen klarar för att de ska hålla länge eftersom de ofta går flera lektioner per dag. Prata med din ridlärare.
Jag är i samma situation. Fast på min ridskola har vi inga viktgränser. Men jag är rätt stor på honom, men vi funkar så bra ihop så jag brukar rida honom ändå. Det är helt ok med min lärare, det är ju hon som tilldelar mig honom. Om de är en gång i veckan, så är det ju mer som ett undantag, och jag tror inte att det är några större problem, jag tror hästen klarar av mer än vad de sätter som maxgräns. Men prata med ansvariga i första hand, de vet ju hur ofta hästen går, vilka nivåer och så vidare, de kan ju spela in en del.