Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
så du menar på helt allvar att jag kan ha fel
Du slänger alltid in HF om tillfälle ges.
Om man nu anser att allt bakom lod är fel- oberoende av om formen är låg- går det inte att diskutera alls.
Då börjar även diskussionen om var lodplanet går.
Jag ser mer än bara näsan på kusen.
Om man tänker efter så är fios form på kusen logisk- om man vill ha ryggen uppe o att den inte måste skjuta ut hakan. Samt att den inte får näsan för långt fram o då måste springa ikapp den. Tappar all form genom kroppen.
Det där är det gamla tänket- fixeringen vid lod. Alltid o i alla former- även om det inte gynnar alla innan de orkar.
Där jag har varit rider man på träns om det inte är träning för tränare o en dag i veckan på hängande graman- vad den nu skulle på för vet jag ej.
Ser däremot hobbyryttare som alltid har kandaret på sen den den första gången- ute som inne.
Jag ser mer än bara näsan på kusen.
Om man tänker efter så är fios form på kusen logisk- om man vill ha ryggen uppe o att den inte måste skjuta ut hakan. Samt att den inte får näsan för långt fram o då måste springa ikapp den. Tappar all form genom kroppen.
Ja det handlar ju om mer än bara näsan, iallafall för mig... hästen skall sitta ihop, den skall vara i balans och stadig i formen och inte trilla hit och dit i den långa låga (runda) formen. Det fixar jag men inte om näsan skall vara helt framme, det kan inte jag iallafall med de kvittona jag räknade upp.
Ett foto säger egentligen inte ett skit om hur det ser ut när hästen färdas framåt i trav
Jag hade kunnat lägga ut filmen men djurplågeristämpeln ligger nog för nära till hands för detta forumet
Det kanske han gör, (riner iväg alltså) när det gäller tömkörning så har jag någon gen som gör att jag varken kan eller förstår mig på det
När det gäller framdelen på bakdelen så är jag helt med på din linje, men däremot så blir det ingen djup form. Min ridbild (den första) är nog så låg han kan bli, kanske lite lägre när jag avslutar ett ridpass. Den sista bilden är för drygt ett år sedan och det jag märker på bilderna bakåt i tiden är att jag får honom mer stadig i en lägre form - han släpper alltmer halsen. Knepigt - andra jobbar sig uppåt i formen
Med filmen ville jag mest påvisa att han bjuder inte på mer, jag har problemet att få honom låg/djup i formen - andra har problem med att de blir för djupa och går på bogarna..
Men är det någon som säger att den kan vara helt och hållet framme i lång och låg egentligen? Rent fysiskt verkar det lite knepigt.
Delvis KL
Men sen är det ju skillnad på hur mycket indragen den är, om pannan är horisontell mot marken eller om näsan är en bit bakom
Äsch du får väl klippa i filmen
Ja, det är många som anser att nosplanet alltid ska vara vinkelrätt mot marken så att säga.
Jag har nästan aldrig sett det utföras samtidigt som kroppen är bra, vare sig på film eller IRL.
åjjo jag kan nog hitat något att slå ned på
Vad händer om du använder kapson istället o ingen hjälptygel?lägre än såhär kommer han inte