ländkotor

B

B1an

Araber har ju färre ländkotor än andra hästar. Nu minns jag inte hur många men iallfall, om man korsar en arab med en annan ras hur många ländkotor får då fölet?? Hur många ländkotor har t.ex. angloaraber? De är väl korsningar mellan araber och engelska fullblod?? Och hur många ländkotor får en häst som är korsad mellan en arab och en arabkorsning?? :crazy:

Det är inte ALLA araber som har färre ländkotor, men jag vet inte någon procentuell fördelning eller ens varför inte alla har det!?

'Spela roll'.. men att korsa med annan ras ger definitivt inte färre ländkotor till avkomman, även om moder- /eller fader har det, endast 100%-iga araber KAN ha färre ländkotor!

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 063
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka