Lancashire Heeler....

Sv: Lancashire Heeler....

Har en heeler av större modell (8 kilo). Omplaceringshund, som fick flytta från sin förra ägare eftersom han drog till skogs och jagade vilt var och varannan dag... Han älskar fortfarnade att jaga och är numera med på Jakter(organiserade) som stötande hund! Vet inte så mkt om heeler som ras, men min grabb är verkligen en stor hund i (ganska) litet format! Han är oxå med överallt (jobbar i stall) springer med på ridturerna och har efter ett halvår äntligen lärt sig att man inte får springa efter hästarna och bita dem i hasorna.. (eller kotorna snarare):smirk:
Han är lagom vaktig.. skäller inte mer än andra hundar och är enormt lättlärd! Han är lätt att ha med sig och älskar att hänga med på allt.
så .. det var lite om Hugo det.. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 693
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 945
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hjälp mig att klura på raser! Pappa har nu precis gått i pension, och de vill nu ha hund på heltid. Jag hade en Australisk terrier som...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 725
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar