Låna ut klippmaskin?

Sv: Låna ut klippmaskin?

KL

i min erfarenhet är det sällan de som har snälla hästar att klippa som ber om hjälp mot betalning att få klippt. Har de snälla hästar har de lärt sig klippa själva och gör det gärna själva. De som brukar vilja låna min klipphjälp brukar ha jobbiga hästar, och jag hatar att klippa såna, tycker det är tillräckligt mycket jobb att klippa utan den aspekten, och inte minst ens egen säkerhet utöver det. så jag skippar den möjliga summa jag skulle kunna dra in på att klippa åt andra.....

PRECIS så är det! Lättast och enklast är att själv göra det, med hyrd maskin från t ex butik. Man styr hela proceduren helt själv. OM det däremot tar 2 heldagar, droger och höjd livförsäkring för en själv - då är det alltid bättre om någon får en jordnöt eller två och utför hela arbetet åt en.

Har hört det planläggas, om man säger så...

Jag har jättesnälla hästar, men HATAR verkligen att klippa så jag låter gladeligen någon annan göra det mot betalning.
Hade en helt omöjlig häst förut som ingen ville klippa, införskaffade då en egen klippmaskin för att kunna göra det själv, men jag är absolut ingen naturbegåvning när det gäller att klippa, fulare klippning har nog aldrig skådats, trots att jag även övade på kompisars hästar i hopp om att det bara saknades erfarenhet :) Så nu när jag har supersnälla hästar så ber jag med gott samvete någon annan klippa dem..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 477
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hej, vad säger lagen om att en kommunal chef ger en anställd en summa pengar( Ca 2500 kr)samt lån (10000+ kr)? Den anställde är i en...
2
Svar
28
· Visningar
2 264
Juridik & Ekonomi Vad tycker ni om den nya lagen som gör att kronofogden kan beslagta ditt utlånade fordon, om personen har skulder hos kronofogden? Lagen...
21 22 23
Svar
440
· Visningar
19 260
Senast: escodobe
·
V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025