Sv: Lämnar ni era barn ensamma?
Själv har jag inte haft några hästar att bekymmra mig om, men när hon sover brukar jag gå ut och hämta posten, gå ner till källaren, ibland när jag behöver koppla av en stund, istta i hamocken på altan. Nu är hon två år, så när hon vaknar, så skriker hon först till och kommer jag inte så börjar hon leta efter mig. Hon har blivit så illa tvungen då jag har jobbtelefon hemma och inte kan springa ifrån på en gång.
Kompisen däremot har en bunt hästar att ta hand om och de brukar kunna lämna lillkillen inne när han sover på kvällarna för fodra, pyssla någon lite extra och ibalnd ta in hästarna. De har kunnat använda sin bärbar telefon till babybakt, den ringer upp deras mobil om han han låter och då kan de direkt höra om det är "katastrof" eller vara lite knöl. Det är en underbart trygg unge på sex måndader som ligger helt lugnt i sin vagn om han vaknar tills någon tar upp honom. Tar det för lång tid gnäller han lite, men aldrig så särskilt ledsen.
Men är det dagar han är gnällig, eller allmänt omöjlig brukar vi eller någon annan rycka in om det är kris. Pappa är ofta iväg och tävlar så det är inte så lätt.