Lämna hunden själv utanför affären

B

Blobas

Startar en ny tråd eftersom förra tråden inte handlade om detta...

Vad gör du med din hund bilder du upp den utanför affären när du ska handlar.Eller tycker du det är förkastligt att göra så??

Jag tillhör som dom binder upp hunden utanför dock inte precis itanför utan ser till att hunden har skugga och en gräsplätt att ligga /kissa på om han vill!
Finns ett bra ställe vid "min" affär :)

Skulle va kul å höra andras åsikter om detta å varför... jag respekterar dom som inte vill binda upp!!

Jag brukar binda min hund, varför inte lixom? men jag skyndar mej alltod när hon väntar. :rofl:

Ja jag går ju inte å storhandlar när ajg tar hunden med mig=) haha men typ ska amn bara handla en kasse så får han hänga med på en promme=)

Nej, jag skulle aldrig i livet binda någon av mina hundar utanför en affär. Ridken att de blir stulna är ju stor men ännu större är risken att t ex något barn retar hunden, kastar sten på den, sparkar den eller så. Det har jag sett hända många gånger och den stackars hunden kan ju inte komma undan och många blir helt förstörda mentalt och kan inte umgås med t ex barn efter det.

Nä, jag lämnar mina hundar i bilen eller hemma när jag ska handla.

jag brukar binda upp på nåt ställe utanför, handlar snabbt och så ställer jag henne nånstans lite i skymundan så hon inte stör folk eller står i solgass.

Skulle aldrig binda min hund utanför en affär. Känns onödigt att riskera något. Följer han med så tar jag bilen och han får vänta där. Annars stannar han hemma.

Har gjort det utanför kiosken nån gång när vi varit och bara handlat glass eller en tidning. Men aldrig annars, är rädd för att nån ska ta henne. Hon är så snäll att hon förmodligen skulle följa med nån som tar henne....(mardröm).

Skulle aldrig lämna mina hundar utanför affären. Lämnar dem inte ens om jag har dem i bilen. Undantag är vårt lilla konsum, men det är enda stället. Eller om jag har 100% uppsikt på bilen medans jag går iväg.

Har hört om alldeles för många hundar som blivit stulna. Min bekant har blivit av med sin hund som hon lämnade i bilen. Någon hade krossat rutan och tagit hunden. Det var 2 år sedan och hon har inte hört ett ljud sen dess. :(

Skulle aldrig komma på tanken att binda någon av våra hundar utanför en affär. Har också sett unga glin och ligister trakassera stackars hundar som varit bundna utanför butiker. Även okunniga föräldrar som låtit små barn gå fram och klappa den bundna hunden - tänk om något händer...

Stöldrisken skall vi bara inte tala om - jag hade ALDRIG förlåtit mig själv om hunden försvann eller det hänt något annat.

Ärligt talat kan jag inte förstå att någon över huvudtaget vill binda hunden utanför affären medan man handlar. Jag tycker det är oansvarigt både mot hunden och ev. okunniga/hundovana människor.

Att binda den en bit från kiosken t.ex. medan man står i kö är väl OK för då har man koll, är i närheten och ser hunden och kan säga till människor att lämna hunden ifred. Det har t.o.m. jag gjort när vi varit på promenad och köpt glass. (En till mig och en till hundarna att dela på förståss :D)

jaja men om jag ska in å storhandla binder jag ju aldrig hunden, men i "min" affär så är det fönster så man ser henne hela tiden, de e bara en liten affär! :bump:

Jag hade önskat att jag vågade.

Men stöldrisk, okunniga människor, elaka ungar m.m gör att jag inte gör det längre.
Och det känns skit trist.
Det är en perfekt promenad till konsum, och om jag bara ska ha mjölk känns det som om jag vill ta dem med. Men jag vågar inte längre.

Har kanske hänt två gånger att jag bundit upp min hund utanför affären, men jag är orolig varje gång jag kommer ut och tänker "Tänk om han inte sitter där?".

Han är oftast i bilen.

Kram Favina :bump:

Jag har bundit hunden en liten stund om jag skall handla något snabbt, men en gång bet min lilla hund en person som gick förbi! :o

Numera undviker jag att binda hunden eftersom jag VET att han inte drar sig för att bitas. Jag tror ingen vill stjäla en hund som bits dock...

Jag har en stor hund som ser snäll ut som jag tror skulle kunna bitas av rädsla om någon bara tvingade sig på henne. Men hon skrämmer först om hon kan. Jag satt henne utanför mitt gamla jobb. En bra bit upp i träden brevid en trottoar och jag såg henne utanför hela tiden. Så då kliver en gubbe upp från trottoaren och går hela vägen bort mot henne. Hon gjorde en rusning mot honom och sen backade hon. Gubben hoppade bakåt av ren rädsla och jag hoppas att han för sista gången försökte att klappa någon annans hund. Sen dess har hon aldrig mer fått sitta utanför en affär, inte ens tre minuter. Innan dess så lämnade jag henne nästan varje dag när jag handlade eftersom att hon inte kunde vara ensam hemma. Där vart vi bodde fanns det ingen risk för stöld ska jag tillägga :D

Jag vet inte om min hund är rädd, så kan det vara. Han är numera mycket sällan bunden och får helt enkelt inte följa med om jag skall till affären. Jag blev skärrad den gången han hade bitit en farbror som faktiskt bara gick förbi.

Lyckligtvis hade mannen gått och en annan person meddelade mig vad som hänt, så jag slapp stå där med skammen själv.

Men om jag skall vara riktigt ärlig så är jag mest rädd för att hundne skall bli stulen. Varje gång jag har bundit hundar utanför affären har jag varit så snabb det bara går, för att jag har alltid känt en sådan oro för vad som kan hända. I synnerhet vår rottis, som jag tror många skulle vilja ha. Den lille är rätt ful och har dessutom ett ilsket sätt mot folk han inte känner så som sagt - han är nog inte så stöldbegärlig.

Men bitandet är givetvis inte acceptabelt. vill det sig illa så får man en polisanmälan och får kanske avliva hunden - det är det inte värt.

/monstermamma

Nä precis. Ingen skulle ta min hund. Har hitills aldrig hänt att någon hund ö h t har blivit tagen. Men jäklar om hon skulle bita någon... För det är ju en så fin och snäll barnhund... :crazy:

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 176
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 353
Senast: hollypolly
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar