Lämna hunden själv utanför affären

OM jag lämnar min hund utanför affären, lämnar jag honom okopplad - dvs. jag binder aldrig upp honom utan ber honom om att ligga ner och sedan lägger jag kopplet brevid.

Min farmor fick sin lilla mops stulen för ett halvår sedan när hon handlade på konsum. Hunden är fortfarande borta. :cry:

Nu har jag 1,5 mil till närmaste affär, så det är inte särskilt aktuellt med en promenad dit. ;)
Men när vi bodde "centralare" fick han följa. Då band jag fast honom utanför. Fast där jag bor är nog risken större att bli träffad av blixten än att få hunden stulen... Skulle jag bo i en större stad hade jag nog aktat mig.

Jag gör det inte sen den gången jag kom ut och upptäckte att det var en ung*pip* som stod och kastade saker på min älskade vovve.
Jag blev fruktansvärt arg och ungen sprang därifrån :devil:

Jag har dessutom blivit orolig för att han ska stjälas men risken är, vad jag vet, minimal...

Precis som så många sagt innan: Jag skulle aldrig lämna min hund utanför en affär. Ska handla mycket tar jag bilen och åker till Willys utanför stan, om jag har min hund med (händer ibland när jag varit någon annanstans innan) så larmar jag bilen (tror inte att någon krossar en bilruta för att stjäla en stor dalmatinerhane som skäller :smirk:). Kommer jag på att jag behöver ha något (läs godis :o) så brukar husse och jag ta en promenad tillsammans och en av oss stannar kvar med hunden utanför affären.

Nej, skulle aldrig göra det.
Har bundit fast bara för att gå in o kolla nåt, men då har jag alltid haft hunden inom synhåll.
I de flesta mindre affärer brukar jag ta hunden under armen, sticka in huvvet o fråga om det är okej att han är med om jag bär honom.
Har flera skivbutiker, mindre klädbutiker o sybehörsaffärer där Hobbe är mycket populär :D

När jag hade min förra hund fick han ofta följa med till affären. Han stod snällt och väntade och jag visste att han aldrig skulle följa med någon annan. Dessutom hade jag aldrig hört talas om några hundstölder.
När vi skaffade Ester och bodde i stan försökte jag binda upp henne en gång när jag snabbt sprang in i viedobutiken och lämnade igen en film. En minut senare, då jag kom ut, var två småflickor på väg mot lekplatsen med min lilla valp. Deras mamma hade sagt att hunden var snäll och då skulle de bara promenera lite med henne :eek: Det där med mamman var säkert lögn för ingen mamma syntes till.

Ester ylar om jag går ifrån henne så sen har jag inte provat att binda henne mer och jag är livrädd att bli av med nån av hundarna. I stan var det ganska ofta man hörde att hundar försvunnit utanför affärerna, särskilt om det låg ett systembolag i närheten.
Nu har vi inte gångavstånd till affären, men jag skulle nog ändå inte lämna hundarna utan tillsyn utanför en affär.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 176
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 353
Senast: hollypolly
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar