Lagom, tjock eller smal`?

Sv: Lagom, tjock eller smal`?

Ja eller så köper man en för stor sadel så man visar så mkt läder som möjligt!!

Inför hoppförbud för alla som väger över 35kg!! :devil:
:rofl:

jag tror jag ska leta rätt på en 20" sadel så att den verkligen syns när jag rider;)

Får väl boka tid för operation nu då om man måste vara pinnsmal för att hästen ska hoppa och för att man ska kuna VISA SADELN.

Varför inte börja löshoppa med sadel? Då kan man ju verkligen visa vilken sadel man har! Då kan man ju vara tjock utan att det gör något! ;)

Eller så kan man ha två sadlar på hästen!!! :idea: En som man sitter i (och då eventuellt råkar dölja) och så har man en fastspänd på korset på hästen. Då är det ju fritt fram att hänga den dyra fina sadeln där bak så ser ju alla den :rofl:

Jag med ! Fast det kanske ser lite lustigt ut när Ickiz 53 kg kommer med en 20" sadel! Men man ser ju den iaf! :rofl:

Meeen, åhh.

Jag måste gå upp i vikt då så att jag döljer min fula sadel med en repa i bakvalvet! :idea:

vad föredrar ni när det kommer till ryttare, själv anser jag att man skall vara smal. För då hoppar hästarna bättre dessutom ser ekipaget snyggare ut. Och ofta framhäver man också sadlarna mer när man är smal. Om man tex. har en butet vill man ju visa den så mycket som möjligt.
jag tycker att hästarna hoppar bättre med en normal/fet duktig ryttare än med en smal dålig ryttare.. men de kanske bara är jag som tycker det..

varför inte hoppa barbacka och hänga sadeln på en sadelbock mitt på banan så alla kan beundra sadeln och missa när du trillar av? :rofl:

*kl*

Åhhh..en ny "150 högt???" tråd :bump::bump:

Måste tipsa brudarna i den tråden om denna, så kan vi lägga den här tråden på samma nivå :angel:

Är det därför jag får så mycket bra komentarer på min sadel? För att jag har en liten tanig rumpa så den syns?

kl

Jag har en idé...:idea:
Varför inte införa att ryttarna ska ha ett stort plakat på ryggen med en bild på sin sadel, så den verkligen syns? Det vore ju synd om ett par spinkiga ben skulle skymma någon del....

jäklar va smart!! annars kan man ju somsagt göra som någon tidigare föreslog.. rida brbacka och hänga sadeln på en bock i mittne1 :rofl:

Jag kan inte låta bli att hålla med trådskaparen. Har en i min närhet som rider och väger ganska för mycket. Säga vad man vill, men att rida dressyr med en kavaj med spretande knappar och en sprund där bak som visar hela baken är inte snyggt. Ser man ekipaget framifrån så står ryttarens ben rakt ut från hästen för att låren är tjocka.

så alla som rider måste vara trådsmala.. normal finns inte heller? :3 Tur att jag slutade rida...

Visst kanske det blir lättare för hästen att hoppa med 40kg på ryggen än med 90, men samtidigt är det så mycket annat som spelar in, ffa ryttarens skicklighet och harmonin med hästen. Så vikten hr inte så stor betydelse i det stora hela.
Sen handlar inte allt om hur det ser ut. Även om ryttare egentligen är smällfet så finns det viktbärande hästar som rätt ridna klarar av det utan att må dåligt, och det är ju det viktiga. Fast man kanske ska försöka ta sig ner till normalvikt om man nu är fet, för sin egen skull.
Men att man måste vara smal.. nä, normal duger aldeldes utmärkt, vi har för mycket anorexia vinkar i landet redan.

Och det här med att visa sadeln är ju bara löjligt..

Senast ändrad av en moderator:

Gud, jag håller helt med!
Är 180 cm lång och väger 30 kg.
Och min tränare tycker faktiskt att jag ska gå ner i vikt,
och jag kan hålla med! För vem vill vara tjock?!? :eek:

:smirk: suck.

*kl*

Herregud :rofl::rofl::rofl:

Men är Catja seriös :eek:??

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar