Lagom, tjock eller smal`?

Sv: Lagom, tjock eller smal`?

jag tycker att hästarna hoppar bättre med en normal/fet duktig ryttare än med en smal dålig ryttare.. men de kanske bara är jag som tycker det..

varför inte hoppa barbacka och hänga sadeln på en sadelbock mitt på banan så alla kan beundra sadeln och missa när du trillar av? :rofl:

Hihi, jåller faktist med.. Nog för att det kanske är snyggt med ett ekipag där ryttaren är något smal.., men vadå såm ryttare som väger..mellan 70-90 kg ska, inte dom hoppa då eller..
Och jag har dessutom inte sadeln för att visa upp den, utan för att rida i den!

Fast ska gå ner några kg iaf.. för säkerhets skull.. x)

Varför det? Min sadel hänger ju i vart fall på en påle i mitten av ridhuset och syns.. xD

(Å andra sidan är inte jag i ridhuset.. jag kommer ju promenera runt i skogen istället så kan dom sitta där och titta på vår gamla sadel.. :P )

Håller med till fullo. Givetvis är det sadeln jag vill exponera när jag tävlar. Ridningen och resultat spelar ingen roll alls.

Är du puckad på riktigt eller har du övet tills du blev det?

Jag brukar leva efter:
"Är man inte snyggast så får man vara bäst"
Men jag antar att det omvända också fungerar :p

Ja eller som en i stallet sa: Skall jag åka av skall jag iaf se jävligt bra ut när jag gör det! :rofl:

:rofl:

Som jag när jag invigde min JW hjälm ungf. Klarade grunden galant, gasade på i omhoppningen, missade ett avstånd och åkte in i ett bar lådor med dunder och brak. Uppe på 5 röda och med båda händerna på hjälmen. Självklart trodde alla att jag hade gjort illa huvudet, men jag var ju bara rädd om hjälmen...:p

Hahahaha :rofl: :rofl: Jag tror jag skrattar ihjäl mig!
Har lästa allas inlägg och vrider mig tårögd av skratt :rofl: :rofl:
Min eftermiddag är räddad!!

joo varför inte hoppa barbacka och SKICKA RUNT sadlen på läktaren så folk till och med kan känna på den fina sadlen..:idea:

joo för då har folk så fullt upp med att beundra min fina sadel så de ser inte när jag rammlar av!! PERFEKT!!:D Tralala..:angel:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar