Lag ang att få ha hund...

Sv: Lag ang att få ha hund...

det är riktigt jag vet inte vem du är bara hur du ser ut, men du skriver flitigt i detta forum, så du menar att du bara blajar omkring med dina inlägg, vet inte om du använder div hjälpmedel men du förespråkar dessa i dina inlägg, och bara det är illa nog, har träffat hundar som tränas på detta viset som vänt sig mot sin förare och gått till anfall, och det säger allt, sånt ska man inte förespråka på ett forum som har mkt nybörjare och ingen erfarenhet, det kan sluta mkt illa

Jo alla som sett mig träna eller sett filmerna jag lagt ut här ser ju klart o tydligt vilken bisarra o gryma träningsmetoder jag kör med. Det är av den anledningen min Lilleman går med viftande svans o bara ber mig om och få arbeta och ser fram i mot nästa uppgift. det brukar lätt bli så på hundar man kör in allt med tvång på hahahahah ;):banana:

Ajjabajja!!!

Om man har avvikande åsikter, kan man inte ha bra, trevliga och stabila hundar :angel:

Har du inte lärt dig det än :confused:

:D

Då ska jag försvara Piru med att han är en av de få människor jag skulle lämna min kommande vovve till på träning. Han är rak och ärlig mot sina hundar och gensvaret han får av dem är arbetslusta och viftande svansar.

Då ska jag försvara Piru med att han är en av de få människor jag skulle lämna min kommande vovve till på träning. Han är rak och ärlig mot sina hundar och gensvaret han får av dem är arbetslusta och viftande svansar.

det måste kännas skönt för piru att ha en liten westie som backar upp;) inget ont om rasen när åldern tar ut sin rätt (snart) är det en utav mina val att ha något i knät och mysa med framför tv:n:)

men det är precis detta man ska varna för, !! tar säkert till sig allt du säger piru!:eek:

det måste kännas skönt för piru att ha en liten westie som backar upp;) inget ont om rasen när åldern tar ut sin rätt (snart) är det en utav mina val att ha något i knät och mysa med framför tv:n:)

men det är precis detta man ska varna för, !! tar säkert till sig allt du säger piru!:eek:

Jag tycker bara att det är väldigt intressant att folk har så mycket att säga om andra när de inte ens träffat dom eller antagligen inte ens vet vem denne är. Du har väldigt starka åsikter om saker och ting du inte vet något om. Westien är pensionär och får snart hem en schäfertjej att uppfostra! Jag och Piru tycker jag har ganska lika åsikter om saker och ting, men likväl är man inte alltid överens om heller, det är nog svårt att hitta någon som man har hundra procent gemensamt med i tycke och tänkande vad gäller hund. Jag är ändå
fantastiskt glad över all den hjälp jag kommer få av honom, det står jag för till hundra procent.

För övrigt tycker inte jag att du ska skaffa westie, jag föreslår cairn istället då de inte är lika hemsökta av hudåkommor. (svamp, proteinöverkäsnlighet, klåda/exem etc). Min har förvisso klarat sig relativt bra från det men är fortfarande proteinöverkänslig. Dessutom är det visst på modet att ha rosahudade hundar nu så då kommer hudåkommorna som på köpet om man inte ger ett hundfoder med så gott som noll procent animaliskt protein i. Cairn är så gott som samma hundras som westie..men vad jag förstått än bättre. Jag vill även understryka att ingen av raserna är några hundar man går runt kvarteret med och sitter i soffan resten av kvällen sen. Ska du ha en soffprydnad får du nog kolla åt dvärgspets hållet eller någonting sånt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar