Läder som fäller och färgar av sej..?

L

linabergmer

Nu har jag blivit trött på både min sadel som färgar av sej på mina ridbyxor och på min läder grimma som gör att hästen blir lila på mulen..,

Vad kan man göra åt läder som fäller??

Sv: Läder som fäller och färgar av sej..?

linabergmer skrev:
Nu har jag blivit trött på både min sadel som färgar av sej på mina ridbyxor och på min läder grimma som gör att hästen blir lila på mulen..,

Vad kan man göra åt läder som fäller??

vagar knappt saga detta, men kop battre kvalitet pa dina saker sa kan jag lova att problemet forsvinner

Hej,

Om du använder färgad ekololja så kan den vara boven i dramat.

Ulrica skrev:
Hej,

Om du använder färgad ekololja så kan den vara boven i dramat.

Jag använder inte färgad ekololja, någon som har några mer tips utan att köpa bättre kvallite på sakerna??

har du en lila lädergrimma???? Visste inte att det fanns...

Är det nya saker eller?

Jag tycker iaf att de flesta saker fäller mindre och mindre för varje gång man tvättar dem med lädertvål. Vissa saker kräver fler rengöringar än andra, men det blir iaf alltid bättre.

Jag använder mycket vatten och gnider ganska ordentligt när jag tvättar.

pinky skrev:
Är det nya saker eller?

Jag tycker iaf att de flesta saker fäller mindre och mindre för varje gång man tvättar dem med lädertvål. Vissa saker kräver fler rengöringar än andra, men det blir iaf alltid bättre.

Jag använder mycket vatten och gnider ganska ordentligt när jag tvättar.

Japp det är nya saker.

Nej det är ingen lila grimma utan en brun röd fast när det fäller blir det lila..

Vissa lädertvålar gör så att lädret färgar.
Dels finns det en gul liten "hink" som har den egenskapen.

Det räcker kankse med att köpa en ny tvål.
Även dyrare läder kan färga av dig. tex prestige kalvskinn!

Använd ett par mörka byxor :)

Om man oljar några gåner(tunnt) under nåra dagar så tycker jag att färe brukar fastna.

har inte med kvaliteen att göra utan för att tillverkaren använt färg och bindemedel som INTE spolats ur tillräckligt på garvereiet.

Liknande trådar

Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: caballus
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 644
Senast: Blyger
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 845
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 593
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka