LÁcteur & Emmerton

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hovdam
  • Startdatum Startdatum
H

Hovdam

LÁcteur & Emmerton

Någon här som betäckt med LÁcteur eller Emmerton? Någon som har eller har sett någon avkomma fråm dessa två charmörer? Är mycket nyfiken! :p Ska i dagarna iväg och betäcka med just dessa två. Har ännu bara hört i andra, tredje hand om ett fåtal avkommor, ännu bara positivt, men har någon här ston med avkommor efter dessa eller till och med bilder vore det roligt.

Re: LÁcteur & Emmerton

hej!
en jag känner har precis fått ett stiligt hingstföl efter Emmerton, den kommer nog och bli stor den är större än dom andra fölen, han e mycket snygg!
hoppas det går bra

Va kul! :bump: Berätta gärna hur det går. Vilken stam har stoet? Stoet som Emmerton är tänkt till är efter Vancouver-Herkules och är 171 cm, men absolut inte tung. Lätt i typen, bra resning och bra gång. Går dressyr men hoppar gärna. Som sagt, berätta gärna mera. Är mycket nyfiken! :)

jag har inte träffat ägaren på ett tag så jag vet inte vilken stoet är efter. Hon är mörkbrun ganska lätt i typen vackert huvud och fölet blev brunt, det var inte ett grovt föl utan hög med fin hållning fin hingst karaktär!

Sv: LÁcteur & Emmerton

Jag har en 1,5-åring e Emmerton-Acacio som jag köpte när han var 5 månader. Han är visad med 48 p på fölmönstring med (788889) som delpoäng. Därefter gick han vidare till fölchampionat i Tingsryd och fick återigen 48 p (888888). Han har Magini i tredje led och avlad för hoppning, men alla tre dessa herrar rör sig även bra och det gör även denna unge man som heter Kanel. Han är brun med stor stjärn och nosbläs och lite vitt på tre ben. Kanel visades på Flyinge oktober -03 då det skulle vara fölauktion. Som tur var för mig blev det ingen auktion och några dagar efter visningen och ett besök hemma i stallet i Ljungby hade jag bestämt mig. Och jag har INTE blivit besviken. Han har ett fantastiskt temperament! Jag har en shetlandsponny också och jag har lastat dem själv det senaste året. Det har aldrig varit några problem, han är tömkörd ett par gånger för instruktör och har väldigt lätt för sig. Det jag slås av när jag jämför honom med min gamla häst Gatsby som var e Brisad-Gibraltar är att Kanel har så lätt för att sätta under sig.

Jag såg ett föl i somras e: L'Acteur - Magritte, ganska stort men vilka rörelser, traven var helt otrolig! :banana:

Min häst har en lillasyster (-04) e L'Acteur som är kanonfin. Mamman brukar lämna bra gångartshästar med bra aktion och takt, men denna lilla tjej blir nog något utöver det vanliga. Dessutom toppentemperament!

Svar till er båda:

Tack för svar! Jag tror stenskarpt på LÁcteur och det gläder mig att ni sett fina avkommor. LÀcteur själv är ju inte så gammal så det var ju lite av en chansning att välja honom förra året. Men känner på mig att han, och hans avkommor förståss, kommer att bli toppen!

Tyvärr tog sig inte stoet som var på semin för Emmerton. Så det blir "bara" fölet efter LÁcteur. Fast det finns inte ännu. Några veckor kvar och jag hoppas verkligen att allt går väl. Lite "hönsig" just nu, suck! Men tror inte jag är ensam om detta. Tröst i natten!

:D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 820
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 273
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 805
Senast: Anonymisten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka