Pia

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av sådana?
Jag hittade en annons om en som skulle blötas i vatten och sedan skulle hålla kylan i upp till 5 dygn. Det låter lite för bra för att vara sant. Jag funderar också på hur blöt filten är utvändigt. Vi ska i första hand ha den i bilburen, men kan man lägga den på parkettgolvet utan att det blir fuktskador, och blir hunden blöt av den? Dela med er av era erfarenheter så jag inte lägger pengar på skit.

Sv: Kylfilt

Jag har en av oklart märke som jag fick av Doggy Professional i deras reklamtält på hundkapp-SM förra året. Den håller kylan bra men kanske inte i fem dagar. Igår gjorde den i alla fall ett bra jobb när vi var på LC-prov i stekande solsken. Jag hade den framme i utomhustemperaturen från morgon till kväll och hade den på min jättevarma hund när jag promenerade av henne efter loppen. Filten var fortfarande sval när jag plockade ur ryggsäcken i morse.

Men man lägger den inte på ett parkettgolv. Den är ju blöt även om man har vridit ur överskottsvätskan.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 555
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 864
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 424
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar