Kvinnor som skuldbelägger kvinnor

Det förstår väl jag med, men man kan väl prata i teorin? Varför tar man annars upp den kommentaren varje gång? :)
Du vill ha svar på vem du ska ligga med när hela världens män avstår sex för att de inte vill ha barn. Svaret på den frågan är: det är ett icke-problem och kommer aldrig att hända.

Du måste väl se själv hur tramsigt det är att du vill att andra ska lägga tid på din absurda frågeställningen som helt saknar verklighetsförankring?

Det förstår väl jag med, men man kan väl prata i teorin? Varför tar man annars upp den kommentaren varje gång? :)

I teorin skulle du helt enkelt behöva stå ut med det faktum att du inte längre kan ha sex med de män som helt slutat ha sex eftersom de absolut inte vill ha barn men trots det inte vill sterilisera sig. Alternativt skulle du behöva sterilisera dig själv eller välja abort om olyckan trots allt är framme.

Jag kan inte ens se din fråga som ett problem öht.

@bollen__

Jag kan inte ta dina inlägg på allvar. Det känns mest som att du vill tramsa, samma sort av åsikter (och skuldbeläggande) körde du med i @Singoalla s tråd om hennes kompis.

Kände att jag var tvungen att tagga @Singoalla , i enlighet med god netikett iom att jag nämner henne.

Hej! Vad trevligt med denna diskussion igen och tack för taggningen!

För egen del har det varit mycket att smälta senaste månaden och jag och min vän pratar mycket. Jag har insett att jag reagerade märkligt när den här nyheten dök upp, förmodligen på grund av att jag aldrig ställts inför en liknande frågeställning förut.

Jag kan ju personligen tycka att det är helt orimligt att utesluta sex i sitt liv för att man inte vill ha barn, det är ju därför det finns preventivmedel. Jag vet par som kör med både kondom och p-piller. Däremot är det ju en risk som alla fertila sexande människor tar, ska vara medvetna om att dom tar, och får ta konsekvenserna av.

För egen del har det varit mycket att smälta senaste månaden och jag och min vän pratar mycket. Jag har insett att jag reagerade märkligt när den här nyheten dök upp, förmodligen på grund av att jag aldrig ställts inför en liknande frågeställning förut.

Jag kan ju personligen tycka att det är helt orimligt att utesluta sex i sitt liv för att man inte vill ha barn, det är ju därför det finns preventivmedel. Jag vet par som kör med både kondom och p-piller. Däremot är det ju en risk som alla fertila sexande människor tar, ska vara medvetna om att dom tar, och får ta konsekvenserna av.

Jag var lite kluven till om jag skulle tagga dig eller inte eftersom att tråden inte handlar om dig/din tråd. Men det kändes fel att nämna en användare och inte tagga.

Ja, men exakt så! Så vadan detta "ligg inte om du inte vill ha sex!" det kommer ju liksom inte att hända. En får väl ha skydd och ta konsekvenserna av vad man gör. Trevligt förresten att se dig här, du formulerar dig så trevligt. :) Det är svårt att skriva och lära sig något på buke för om man inte formulerar sig exakt rätt så blir folk otrevliga tillbaka. Hur de nu har tänkt att någon ska lära sig något av det, det blir ju tvärtom! Nåja, jag tyckte bara det du skrev var vettigt och ville kommentera det, ska inte hänga mer här nu :)

Ja, men exakt så! Så vadan detta "ligg inte om du inte vill ha sex!" det kommer ju liksom inte att hända. En får väl ha skydd och ta konsekvenserna av vad man gör. Trevligt förresten att se dig här, du formulerar dig så trevligt. :) Det är svårt att skriva och lära sig något på buke för om man inte formulerar sig exakt rätt så blir folk otrevliga tillbaka. Hur de nu har tänkt att någon ska lära sig något av det, det blir ju tvärtom! Nåja, jag tyckte bara det du skrev var vettigt och ville kommentera det, ska inte hänga mer här nu :)

Ja precis, man får ta konsekvenserna. Vilket kan innebära att en man får bli pappa mot sin vilja. Vilket du skrev i tidigare tråd att du tyckte var fel, att kvinnan skulle göra abort för mannens skull :wtf:

Min fetning. Men om du håller med om detta ja då är det ju verkligen en icke-diskussion om ett icke-problem vi håller på med. Alla är överens.

Det är svårt att skriva och lära sig något på buke för om man inte formulerar sig exakt rätt så blir folk otrevliga tillbaka.
Det är rätt oförskämt att skriva saker OM folk i trådar också, istället för till dem. Apropå att vara otrevlig då.

Jag var lite kluven till om jag skulle tagga dig eller inte eftersom att tråden inte handlar om dig/din tråd. Men det kändes fel att nämna en användare och inte tagga.

Det var vänligt, tack!

Jag vill understryka att jag aldrig haft åsikten att en kvinna ska göra abort för mannens skull. Jag vet att det var många som tolkade det så i min tråd men den åsikten har jag aldrig haft. Ville bara förtydliga det!

Det var vänligt, tack!

Jag vill understryka att jag aldrig haft åsikten att en kvinna ska göra abort för mannens skull. Jag vet att det var många som tolkade det så i min tråd men den åsikten har jag aldrig haft. Ville bara förtydliga det!

Ingen orsak :) jag förstår att det var/är en konstig situation i och med att ni har historia. Jag hoppas det löste/löser sig till det bästa för alla inblandade.

Jag ber om ursäkt för att jag var onödigt hård i tonen i din tråd, det blir lätt så när det är ett ämne jag känner för. Det kommer säkert hända fler gånger i livet men ja, jobbar på det.

Som jag skrev i en annan tråd så var jag på en föreläsning om jämställdhet i arbetslivet förra veckan, och där var det en väldigt duktig genusforskare som höll ett föredrag som hette "Varför går det så långsamt?". Hon hade några svar på det, och det ena var just lojalitet mot makten. Hon menade att både kvinnor och män får vinning av att vara lojala till patriarkatet. Bland annat tog hon som exempel många kvinnor i chefspositioner som hon pratat med om att införa en jämställdhetsplan på arbetsplatsen, och de snäst ifrån sig att de behöver minsann inte sånt trams och på deras arbetsplats anställer de den mest lämpade. Kvinnor som ofta även anammat manliga ideal i form av både beteende och klädsel. Lojalitet mot makten. Trygghet och inget risktagande, som det står i artikeln som du länkade.

Så vadan detta "ligg inte om du inte vill ha sex!" det kommer ju liksom inte att hända. En får väl ha skydd och ta konsekvenserna av vad man gör.

Ja precis. Det är vad "ligg inte då" handlar om. Att belysa att "stackars män" har ett val, har de sex som kan leda till graviditet hos partnern så har de tagit den risken och de kunde ha valt att låta bli. Vuxna människor vet mycket väl hur barn blir till, det är skitlöjligt att köra någon klagovisa för att män inte har rätt att välja att ångra sig efter de gjort någon gravid! Det finns ingen "oj hoppsan"-knapp, men det finns alternativ om man inte accepterar risken: ligg inte med någon som kan bli gravid, och/eller sterilisera dig.

Ingen orsak :) jag förstår att det var/är en konstig situation i och med att ni har historia. Jag hoppas det löste/löser sig till det bästa för alla inblandade.

Jag ber om ursäkt för att jag var onödigt hård i tonen i din tråd, det blir lätt så när det är ett ämne jag känner för. Det kommer säkert hända fler gånger i livet men ja, jobbar på det.

Och jag är ledsen att jag gav uttryck för en sån rutten kvinnosyn när jag var upprörd :nailbiting: Hemläxa!

Det går inte så jättebra för dem, men vi hoppas på att familjerätten ska kunna hjälpa dem att lösa situationen på bästa sätt för alla inblandade!

Ja jag borde börjat med att han är ett as, glömde att det är Buke och här hatar vi män :cool:

Det rättfärdigar dock inte om denna man har gjort något fysiskt eller hotat TS, det är oförlåtligt oavsett anledning.

*suck* Flertalet av oss hatar verkligen inte män. Däremot hatar vi rövhattar till män som cementerar patriarkala strukturer. Personligen är jag inte imponerad av kvinnor som bidrar till det heller.

Men alltså ...

Underhållet är till för barnet. Det är ju skitkonstigt att sitta och diskutera att barnet inte ska få ett bidrag som är till för att det ska få ett drägligare liv när bara den ena föräldern närvarar? Eller ska då staten gå in och betala för att en man inte vill?
Det finns gott om barn med okänd pappa. Det finns ingen anledning att ekonomin löses på liknade sätt.

Det är mer rättvist att stat/kommun ska ta kostnaden än att en enskild ska göra det så länge den enskilde just blivit lurad att bli förälder och det inte är slarv, otur eller bristande engagemang. Men så är det bevis bördan. Oftast står ord mot ord + barnets rättigheter så det är direkt komplicerat.

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 528
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på...
Svar
1
· Visningar
1 795
Senast: Josseliten
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 747
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar