Kvinnor som skuldbelägger kvinnor

Det spelar ingen större roll hur vanligt det är, det förekommer.
Tror du verkligen det? På riktigt?
Mannen tror att kvinnan äter p-piller, men skyddar sig ändå med kondom och så blir hon ändå gravid? Du tror det?

Jag tror att mannen kanske antar att kvinnan skyddar sig med piller och använder därför INTE kondom. Sen känner han sig lurad då hon blir gravid. Detta händer garanterat.

Sen kanske det också händer att kvinnan äter piller, mannen skyddar sig därför inte. Kvinnan blir gravid eftersom piller inte ger 100% skydd och mannen känner sig lurad och menar att kvinnan ljugit om sin piller.

Menar du på allvar att du tror att ingen kvinna någonsin grundlurat någon man att bli förälder?

Jag tror inte på att någon man frågat kvinna ang p-piller. Hon har sedan sagt ja och mannen då säger "ok men för att vara på säkra sidan så använder jag kondom" och sen ändå blivit förälder mot sin vilja. Det scenariot, som var det @em-pirre beskrev tror jag aldrig hänt.

Mannen tror att kvinnan äter p-piller, men skyddar sig ändå med kondom och så blir hon ändå gravid? Du tror det?

Jag tror att mannen kanske antar att kvinnan skyddar sig med piller och använder därför INTE kondom. Sen känner han sig lurad då hon blir gravid. Detta händer garanterat.

Sen kanske det också händer att kvinnan äter piller, mannen skyddar sig därför inte. Kvinnan blir gravid eftersom piller inte ger 100% skydd och mannen känner sig lurad och menar att kvinnan ljugit om sin piller.

Vi skrev typ samma samtidigt :) sen tror jag många män är så otroligt dåliga på fertilitet. Mitt ex (som jobbar inom sjukvården!!!) trodde på riktigt att han inte var pappa för att den månad jag blev gravid hade vi bara haft sex en gång pga jobb utomlands. "Man kan inte bli gravid av ett ligg ju!!!" Alltså...

Idag kan jag skratta åt det och typ va glad över att slippa idioten. Men det var inte kul att bli anklagad där och då.

Vi skrev typ samma samtidigt :) sen tror jag många män är så otroligt dåliga på fertilitet. Mitt ex (som jobbar inom sjukvården!!!) trodde på riktigt att han inte var pappa för att den månad jag blev gravid hade vi bara haft sex en gång pga jobb utomlands. "Man kan inte bli gravid av ett ligg ju!!!" Alltså...
Hahaha!

Tyvärr har väldigt många människor väldigt dålig koll. Också kvinnor men speciellt män. Otroligt att folk liksom inte är intresserade alls. Varför vill folk inte veta?

Hahaha!

Tyvärr har väldigt många människor väldigt dålig koll. Också kvinnor men speciellt män. Otroligt att folk liksom inte är intresserade alls. Varför vill folk inte veta?

Ja typ som att han trodde att man måste bygga upp något slags spermalager :laugh: vill man inte ha barn så kan jag förstå att man inte är så intresserad men man bör ju rimligtvis förstå att det kan räcka med ett ligg.

Jag talar om att kvinnor grundlurat män för att bli gravida, exakt vilken metod är ointressant.

Jag tror inte på att någon man frågat kvinna ang p-piller. Hon har sedan sagt ja och mannen då säger "ok men för att vara på säkra sidan så använder jag kondom" och sen ändå blivit förälder mot sin vilja. Det scenariot, som var det @em-pirre beskrev tror jag aldrig hänt.
Nog för jag tror att även just det skett så är väl exakta metoden totalt ointressant utan den intressanta frågan är om någon man blivit grundlurad att bli förälder.

Jag vet två fall där kvinnor gått ut på krogen och raggat under ägglossning.

Vad som händer betydligt oftare dock är män som ligger med mig utan kondom, och utan att fråga om jag äter p-piller. Med en kvinna som vill ha barn, och funderar att skaffa det på egen hand. Men det vet dom inte om, eftersom de inte frågat mig om min syn på barn. Nu äter jag mina p-piller noggrant och är dessutom oftast (trots fylla ibland) duktig på att komma ihåg att ta fram en kondom, då jag inte vill ha barn med någon av de jag ligger med. Men det förundrar mig hur dåliga dom är på det själva.

Ja typ som att han trodde att man måste bygga upp något slags spermalager :laugh: vill man inte ha barn så kan jag förstå att man inte är så intresserad men man bör ju rimligtvis förstå att det kan räcka med ett ligg.

Ett annat roligt fenomen är alla män som tror att man har PMS när man har mens :D Ja, det är väl lite annat att kräva att män fattar hur kvinnokroppen funkar gentemot hur barn blir till. Men jag möts fortfarande av män som blir förvånade när jag vill ligga och säger "Men, jag trodde att du sa att du hade PMS?" :D

exakt vilken metod är ointressant.

Inte alls. Har den "lurade" mannen valt att släppa den kontroll han har, dvs förlita sig på någon annans kontroll över sin fertilitet istället för att själv kontrollera sin egen, är det verkligen en helt annan sak än om vi pratar avsiktligt skadade kondomer (men kondomer innebär också en viss risk en man väljer att ta) eller någon variant av stulna spermier eller liknande. Ska man prata om stackars män som blivit lurade tycker jag det är väldigt relevant att reda ut exakt vad man menar med lurad i sammanhanget. "Jamen hon sa att hon käkade p-piller, buhuuuuu!" ger noll sympatipoäng. En man kan kontrollera sin egen risk, väljer han att lämna över risken till någon annan är det ett val.

Det kan säkert hända. Oavsett ska ju mannen skydda sig. Så lurad blir han ju inte ändå.

Ja, det säger jag ingenting om! Såvida han inte frågar kvinnan om hon äter p-piller och hon svarar ja, trots att hon inte gör det utan har för agenda att bli med barn. Då kan jag tycka att man kan anse att en man blivit lurad. Sen anser jag ändå att män som går hem med kvinnor från krogen och inte vill ha barn bör skydda sig bättre än så, eftersom p-piller som sagt inte alltid är tillförlitligt heller.

Det finns gott om barn med okänd pappa. Det finns ingen anledning att ekonomin löses på liknade sätt.

Det är mer rättvist att stat/kommun ska ta kostnaden än att en enskild ska göra det så länge den enskilde just blivit lurad att bli förälder och det inte är slarv, otur eller bristande engagemang. Men så är det bevis bördan. Oftast står ord mot ord + barnets rättigheter så det är direkt komplicerat.

Men om mannen använder kondom så kan han väl inte skylla på att någon kvinna lurat honom? Sen kan kondomen spricka eller så, men då har han ju i alla fall inte blivit lurad?!

Men hur kan man bli grundlurad? Jag förstår inte? Han har ett ansvar för att skydda sig om han inte vill bli med barn.

Kvinnan säger att hon steriliserat sig.
Kvinnan säger att hon äter P-piller.
Kvinnan inseminerar sig från en använd kondom
Kvinnan säger att hon är gravid

Och allt i avsikt att bli gravid och raggar upp någon kring ägglossningen.

Eller anser du att kvinnor har rätt att lura? Och män får skylla sig själv för de tror på kvinnan? Fast de gör så gott de kan för att skydda sig och verkligen försäkrar sig om att det finns skydd och är beredd att ta risken om det händer av en olycka men inte för att de blivit lurade.

Nu står som sagt ord mot ord i de flesta fall och då blir det en akademisk fråga då det inte går att bevisa. Har man medvetet lurat någon så lär man inte erkänna det.

Men om mannen använder kondom så kan han väl inte skylla på att någon kvinna lurat honom? Sen kan kondomen spricka eller så, men då har han ju i alla fall inte blivit lurad?!

Hur får du det till att bli lurad om en kondom spricker av en olyckshändelse?? Det är en kalkylerad risk om en kondom spricker.

Hur får du det till att bli lurad om en kondom spricker av en olyckshändelse?? Det är en kalkylerad risk om en kondom spricker.

Det var ju just det jag skrev, att han inte blivit lurad av att en kondom spricker. Så när är då en man lurad? Jag håller tyvärr inte riktigt med om ovanstående argument som du skrivit...

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 528
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på...
Svar
1
· Visningar
1 795
Senast: Josseliten
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 747
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar