Kvinnor som skuldbelägger kvinnor

Alltså det där är ju bara stört. Vet du vad, detta är nog första gången på Buke som jag blir förbannad på riktigt. Jag blev själv gravid med en kille som tvingade mig at göra abort. Jag är varken manipulativ eller sjuk på något sätt. Vi hade otur med att skydd inte funkade som det ska och sen vände han och visade vilket patrask han var.

Din kommentar är bara äcklig, du är lika vidrig som de män som gapar om abort mot tjejens vilja.

Samma logik, om jag kör på någon med min bil så den dör, då ska jag slippa straff om jag säger att jag ville ju faktiskt inte köra på personen, och köra bil måste man ju få göra, fotgängaren kunde faktiskt skyddat sig också, inte bara mitt ansvar!

Fast varför är ditt ex patetisk?
Han ville inte ha barn/ha barn med dig och ville då att du gjorde abort. Du gjorde detta och då slapp du ha barn med en man som inte vill ha barn med dig och det blivande barnet slapp en förälder som inte ville ha denna, winwin?!

Alltså det där är ju bara stört. Vet du vad, detta är nog första gången på Buke som jag blir förbannad på riktigt. Jag blev själv gravid med en kille som tvingade mig at göra abort. Jag är varken manipulativ eller sjuk på något sätt. Vi hade otur med att skydd inte funkade som det ska och sen vände han och visade vilket patrask han var.

Din kommentar är bara äcklig, du är lika vidrig som de män som gapar om abort mot tjejens vilja.

Samma logik, om jag kör på någon med min bil så den dör, då ska jag slippa straff om jag säger att jag ville ju faktiskt inte köra på personen, och köra bil måste man ju få göra, fotgängaren kunde faktiskt skyddat sig också, inte bara mitt ansvar!

Förövrigt har vi lagstadgat att om en tågförare kör på en person så kan denna aldrig straffas. Samma sak vid motorvägssjälvmord tex. DÅ är det väl öht inte förarens fel?

Han ville inte ha barn/ha barn med dig och ville då att du gjorde abort. Du gjorde detta och då slapp du ha barn med en man som inte vill ha barn med dig och det blivande barnet slapp en förälder som inte ville ha denna, winwin?!

Fast du har ju absolut noll och ingen aning om vad han sa, hur han pressade, vilket våld han använde för att få sin vilja igenom, eller hur? Du vet inte ett skit. Och det var ju fortfarande mitt barn med, eller hur.

En kanske inte vill ha barn, men den andra parten kanske vill det.

Helt oavsett så är det så att när ett barn är på väg, så har pappan till det barnet juridiska skyldigheter han med, precis som mamman. Att som vissa i tråden påstå något annat är bara befängt.

Ja, "pappor" har bara skyldigheter men inga rättigheter, hur jämställt är det?

Fast du har ju absolut noll och ingen aning om vad han sa, hur han pressade, vilket våld han använde för att få sin vilja igenom, eller hur? Du vet inte ett skit. Och det var ju fortfarande mitt barn med, eller hur.

Absolut, med ALL respekt för dig och för att jag inte vet vad som hänt så ber jag om ursäkt om jag sårar eller kränker dig när jag skriver om detta.

Nu skrev jag verkligen bara om en manlig synvinkel, inte om din personliga situation. Det har jag inget med o göra och kan bara tänka mig att det har varit en fruktansvärd upplevelse.

Jag har aldrig gjort abort, men jag kan inte på långa vägar föreställa mig hur det känns, jag tror mina känslor skulle gå bananas på ett väldigt negativt sätt och förstöra stor del av kommande åren... En jobbkompis gjorde abort för 20 år sedan, hon funderar fortfarande på det barnet, nästan varje dag...

Jag har aldrig gjort abort, men jag kan inte på långa vägar föreställa mig hur det känns, jag tror mina känslor skulle gå bananas på ett väldigt negativt sätt och förstöra stor del av kommande åren... En jobbkompis gjorde abort för 20 år sedan, hon funderar fortfarande på det barnet, nästan varje dag...

Absolut. Men nu var det inte det vi diskuterade.

@BernT Du har ju iaf fått svar på din fråga: JA, det finns kvinnor som resonerar såhär. Ett tydligt bevis finns ju här i tråden i form av @Vogue :(

Jaa, är halvt mållös.. Slås av att när man diskuterar detta så verkar det oftast som att det bara är pappans barn. Alltså att pappan ska få bestämma om han vill/inte vill bli pappa och sen ska kvinnan lyda. Man verkar inte ta hänsyn till att det finns en gravid kvinna med i bilden som bär på ett barn som är hälften hennes och ev har relation till redan. Åh så dåligt formulerat, hoppas någon förstår vad jag menar.

Jaa, är halvt mållös.. Slås av att när man diskuterar detta så verkar det oftast som att det bara är pappans barn. Alltså att pappan ska få bestämma om han vill/inte vill bli pappa och sen ska kvinnan lyda. Man verkar inte ta hänsyn till att det finns en gravid kvinna med i bilden som bär på ett barn som är hälften hennes och ev har relation till redan. Åh så dåligt formulerat, hoppas någon förstår vad jag menar.

Förstår precis. Jag var ju gravid rätt nyligen och jag är väldigt för aborträtten och så vidare, men bara tanken på att någon skulle tycka att det vore en bra grej om mannen fick bestämma över det lilla livet i min kropp.. för den dagen man börjar se det som ett liv, känna det som ett liv, då är det en resa. Och den ska män och andra kvinnors tyckande ge fullkomligt f-n i att vilja döma över eller påverka.

Jag är som du, tycker det är extra tragiskt när kvinnor dömer andra kvinnor så. Men så råkade jag halka in på familjeliv och en tråd om amning där för många år sedan och konstaterade redan då att kvinnor fasen kan vara mycket jävligare mot varann än man kunde tycka vore möjligt.

Jag förstår absolut vad du menar. Och jag håller till viss del med, allt handlar om situation.

Om två personer har sex och killen inte är så noga med skydd = barn = upp till kvinnan, skydd finns av en anledning.

Om två personer har sex och mannen ÄR noga med skydd just för att det inte ska bli ett barn = barn = Pappan borde ha rättigheter.

Men.. lite empati och känsla vore ju bra.

Om du läser skrev jag såhär:

Absolut, med ALL respekt för dig och för att jag inte vet vad som hänt så ber jag om ursäkt om jag sårar eller kränker dig när jag skriver om detta.
Nu skrev jag verkligen bara om en manlig synvinkel, inte om din personliga situation. Det har jag inget med o göra och kan bara tänka mig att det har varit en fruktansvärd upplevelse.

Fast för dig verkar det vara en bagatell att göra abort?!

Du, nu är du ute på tunn is ska du veta, det är ingen bagatell öht, det är en stor sak och var och ens upplevelse är högst personlig och individuell och ingen skall komma o säga vad eller hur man ska känna i detta om man står framför det.

MEN nu diskuterade vi inte det.

Om du läser skrev jag såhär:

Jo men det inlägget kom senare. Och jättebra att du bad om ursäkt. Men jag tycker ändå att om någon skriver om tex abort eller något jobbigt kan man ta det lite lugnt.

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 528
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på...
Svar
1
· Visningar
1 795
Senast: Josseliten
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 747
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar