Kvällens fundering...

Sv: Kvällens fundering...

Knapplån.

Den är nog till för att kunna kommunicera med. Även till balans till en viss del. Och var skulle violkörteln sitta om svansen inte fanns?
 
Sv: Kvällens fundering...

Ja det var ju precis det jag skrev :) Men sedan blev frågan hur kuperade hundar har det...
 
Sv: Kvällens fundering...

Precis ;)

Och enligt mig så har de svanslösa inga problem som inte dom med svans har? Men då var det detta med om det genetiskt ligger anlag för väldigt bra balans mm inom rasen...:confused:
 
Sv: Kvällens fundering...

Håller på och klurar på det hela lite.....få se vad som ploppar fram!:D
 
Sv: Kvällens fundering...

Du måste meddela om du hittar nåt intressant :)
 
Sv: Kvällens fundering...

Nu har jag hört mig för lite bland människor som ägt hundar både med och utan svans och dom tycker sig inte se någon skillnad! Dom har samma uppfattning som jag att det inte skiljer sig något. Hundarna har heller inget problem att simma. Vissa hundar kan ju där styra med svansen.

Frågan om det kan sitta genetiskt har jag inte kommit någon vart med:angel:
 
Sv: Kvällens fundering...

Hmm ja du..Måste kolla lita jag med. Borde ju finnas någon som vet.
 
Sv: Kvällens fundering...

Min hund är född med stubb (se avataren). Jag märker inte att han har dålig balans - å andra sidan är ju hans tyngdpunkt låg! ;)

Men vad jag har funderat på är just det med kommunikationen. Huliganens svans står oftast kaxigt rakt upp, och jag märker att många hanhundar bara kastar en blick på honom och blir skitförbannade. Det kan ju å andra sidan bero på annat kroppsspråk, Huliganen är en ganska kaxig sådan, så det kanske inte bara är svansen som signalerar att "undan tölpar, här kommer jag!"?

En sak som jag fascineras av är att man kan vifta så mycket på en sån liten svans, den går som en liten, men högfrekvent propeller. Och att man faktiskt kan (nästan) sticka en sån liten svansstump mellan benen när det skjuts raketer.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 865
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
934
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 512
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp