Kvalitetsbedömning 2011

Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Åh det var din fina som jag tyckte var så lik min som också har Herkules i stammen. Hindret som hon inte hoppade på slutet var 1,30 så 1,20 klarade hon ju galant. :) Var synd att hon kom fel där för hon blev väl lite rädd efter det och 'sade upp sig'.

Jag måste få säga att jag tycker att alla hästar var oerhört duktiga och väl förberedda. Jag är faktiskt imponerad över vad 4-åringar klarar av :)

Jaha, de kanske stämmer. :p Hon har aldrig tidigare stannat, men hon var väldigt trött och blev helt klart osäker när de blev fel. Är nöjd hur som. Håller verkligen med om att hästarna trots så ung ålder skötter sig fantastiskt.:bow:

*kl*

Kul att höra om alla duktiga fyraåringar och grattis till Kanel och Cilantro som nu är kvalade till Flyinge! För oss är det dags på lördag, så mindre än en vecka kvar och lite nervöst är det allt!

Instämmer i grattis till alla som fått fina poäng och/eller haft hästar som skött sig bra! :)

Lycka till AW, ska se om jag kan hinna se din fina kille! Men med tanke på at vi ska visa 1/4 av startfältet på lördagen så blir det kanske svårt att hinna med annat :p

Tack till alla grattis!
... och grattis till er andra som visat era fina hästar! Jag tycker också att det är en bedrift att dom sköter sig så väl.
... och lycka till kommande helg för er som skall visa då!
Jeanna, som visade Cilantro, hade också fullt upp. Hon visade fem av de elva gångartshästarna och de gick i en följd på em, så hon red i princip alla ridgrupperna. Jag är impad över att hon och medhjälparna lyckades genomföra det.

Shit vad fin han är, Luxus. :love: Såg er idag. Han har en sån utstrålning live så alla andra hästar bara smälter in i bakgrunden.

Dock var jag tvungen att gå precis innan bedömningen lästes upp, hur gick det? :)

Senast ändrad:

:D Kul att du också tyckte om honom!

Det gick riktigt bra för Luxus som fick 887 exteriört, var 167 cm och fick sen 999 9 på gångarterna! I hoppningen fick han 77. Luxus var så otroligt duktig och vi är superglada för honom. Det hördes på domarens kritik att hon tyckte om honom och fick bla beröm för sin fina form och samarbetsförmåga förutom sina goda gångarter.

Miaa: Tack för ditt stöd!

Vad kul AW ;) Då höll jag tummarna bra !! Och sen att han växt på sig mer på höjden är ju ett stort + .

Njut nu av detta .-) Och ett Stort Grattis !

Mia

Återigen Anna..Stort grattis!!
Man kan inte bli gladare och mer nöjd som uppfödare än att han hästägare och ryttare som tar fram det absolut bästa ur hästen!!
Det var ett stort nöje att sitta på läktaren idag och vi är stolta både över Luxus och alla er som finns runt honom!!!

*kl*

Visade 4½ häst + en ponny (3års) idag också, samma ställe som AW.

En 8-åring utom tävlan fick 778 ext, 8777 gång, 66 löshopp, en e.Biggles fick 888 ext, 8777 gång, 97 löshoppning, en e. First Wish 888 ext, 7777 gång, 88 hoppning, och en e.DP som vi bara visade löshoppning fick 88 där.

Så dressyrhästarna kirrade tre hoppdiplom :angel:

Sedan blev bästa hästen totalsågad, 778 ext, 7877 gång, 78 hopp.

På treårs fick hon 998989, och på championatet skritt: 9,0 trav: 8,0 galopp: 8,3 lösgjordhet: 8,4 allmänt inryck: 8,5.

Lustigt hur mycket det kan skilja :rofl:

OJ! Vilka superfina poäng Luxus fick!!
Jätte grattis!:bow:
Jag hade tänkt att få se honom live på bruksprovet i början av året. Men vi kom aldrig iväg. Nu har jag sökt semester vid avelschampionatet och nu hoppas jag få se honom.

*kl*

Divan har skött sig så bra idag. Mycket stolt matte.

887 på ext
778 på gång 8 på utvecklingspotential

Klass 1, så jag är jättenöjd. Lite surt att hon inte fick 8 på traven, den som var inne samtidigt fick också 7 på sin trav och den var flera grader sämre.

Hoppningen skötte hon bra 6-7 och det var förväntat, hon gillar att hoppa men är definitivt ingen talang :D

Grattis!

Tack för alla snälla kommentarer!
Några bilder på Luxus från parkeringen, film kommer imorgon.
Luxusexterir-2.jpg

Luxushuvud.jpg

Grattis AW :bump: han är ju såååå himla fin Luxus :love: jag är helkär i honom!!!! Ska ni visa honom igen på bruksprovet? eller vad är planen?

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 942
Senast: athena
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
30 558
Senast: Vingra
·
Avel Dressyr stammade 2 B. v. Belissimo M – Rubin-Royal- Feiner Stern gekört/licensed -Prämienhengst 6 Df. v. Burlington – Pik L – Grande...
Svar
3
· Visningar
1 871
Senast: KickiH
·
Hästmänniskan Jag känner mig som världens mest oturs förföljda människa:( OBS. Det här är en lååång klagotråd..! Mitt hästliv har de senaste...
Svar
13
· Visningar
2 715
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025