Kvalitetsbedömning 2011

Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Väldigt vacker häst och vilken härlig stam! Ska bli väldigt intressant att se hur det går för er:)!

Åh, du har ingen film på den där? :)
En vän till mig har ett sto som är dräktigt med Johnson inför nästa år!

Vilken härlig uppförsbacke det ser ut att vara !

Min högst okvalificerade gissning är att det kommer att gå bra på kvalitén !

Såg två filmer på Cilantro när jag surfade runt där han såg väldigt fin ut! Jag tror precis som övriga att det kommer att gå superbra i helgen :laugh:

Tack för att ni tycker han är fin. Jag gillar Johnson och vi skall nog betäcka stoet med honom igen nästa år.
Jag vet inte hur man får in filmer, men jag har på youtube. Om man söker på Cilantro på Segersta och Cilantro på tränarkurs för Adelinde Cornelissen, så kommer det upp några... förhoppningsvis :angel:.
.

Jag är inte så insatt i hoppning ;), men det ser väldigt enkelt ut när hon hoppar. Då gratulerar jag till en fin uppfödning också.

Nu börjar jag bli så nervös för helgen. Det fanns preliminära startlistor nu och Cilantro startar sist såg jag. Ahhh, hoppas han sköter sig och inte tycker stället är superläskigt.

Har idag visat mitt 5 åriga sto (har haft föl). Hon skötte sig ganska bra, saknar lite energi och framåtbjudning.

Hon fick på gångarter: 8 7 7 7, glad för 8 an p skritten eftersom vi egentligen tycker att skritten är hennes sämsta gångart, men eftersom energin saknades lite så är det svårt att visa register i trav och galopp.

Ext: 8 8 7, kul här är att domaren medans han tittade på min häst ett flertal ggr sa att detta är ett mkt fint sto för framtida avel.

Min mkt dressyrstammade häst fick i hoppningen 8 7 och blev här klass 1:D

Stammen på mitt sto är De Niro - Master

Här kommer lite bildbomb:)

kvalbed2011_5.jpg

kvalbed2011_4.jpg

kvalbed2011_3.jpg

kvalbed2011_2.jpg

kvalbed2011_1.jpg

kvalbed2011_6.jpg

Så var då kvalitets avklarat.
Cilantro (och hans ryttarinna:))skötte sig jättebra!
Han var 172cm och fick 888 exteriört. Jag är själv så förvånad över att han fick 8 på benen och var "tämligen korrekt". Det tycker jag själv också, men på rådgivande bedömning för hingstar så hittade de alla de olika fel på benen, hmm...
Gångarterna blev skritt 7, trav 9, galopp 8, ridbarhet 8 = 8,0p och Diplom.
Tycker nog själv att 8 var snålt på hans galopp. Det kan nog gå att förbättra till fyraårskvalet 11/9 (tycker ju en helt opartisk och stolt matte). Han fick beröm för att ha god bakbensaktivitet och energi samt visa register.
Hoppningen skötte han jätte bra och fick teknik 7 och temperament 8 = 7,5p och klass 1. Där fick han beröm för att vara energisk, visa god samarbetsvilja och gott förtroende.
Han är verkligen en glad och energisk kille som gillar arbete och hade energi kvar även efter provet.
Det har dock inte jag:grin:.
Så nu har han alltså kvalpoäng för Breeders på Flyinge, efter vad jag kan förstå.

Grattis till både GARBO och KANEL!!!!

mitt sto fick 6 på skritten (kvaliteten) och hon har haft 8 förut både som 3åring och som föl. :(

*kl*

Grattis Garbo och Kanel!

Vi löshoppade för sista gången idag. Bara låga hinder så de har självförtroendet med sig tills nästa vecka. Hästen har varit fantastiskt fin i veckan så vi känner oss redo iallafall.

Jag såg din häst en kortis på framridningen när vi väntade på att få gå in och löshoppa. Den såg jättefin ut.

Vi är supernöjda med min häst, e. First Wish ue. Ampere - Herkules även och poängen inte blev de högsta. Hon är ju inte riden så mkt (pga oplanerat föl förra året) och detta var andra gången hon var iväg på borta plan, och hon var hur cool som helst.:) Känns lovande för framtiden.
Poängen blev
8777777 och 7,08 som dressyr häst
76 och 6,83 som hopphäst. Hon var helt slut, och stannade för första gången i sitt liv när det låg på 120.

Alla bilder: http://www.pixbox.se/alb1232978

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 942
Senast: athena
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
30 558
Senast: Vingra
·
Avel Dressyr stammade 2 B. v. Belissimo M – Rubin-Royal- Feiner Stern gekört/licensed -Prämienhengst 6 Df. v. Burlington – Pik L – Grande...
Svar
3
· Visningar
1 871
Senast: KickiH
·
Hästmänniskan Jag känner mig som världens mest oturs förföljda människa:( OBS. Det här är en lååång klagotråd..! Mitt hästliv har de senaste...
Svar
13
· Visningar
2 715
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025