Kunskapskanalen - hundar

Philosophia

Trådstartare
Just nu går det ett program om skotträdsla för hundar på Kunskapskanalen. Senare kommer program om jaktbeteenden och belöningssystem. Kanske kan vara av intresse! :)

Sv: Kunskapskanalen - hundar

Verkade intressant, synd att man inte var vid datorn eller tvn då.

Imorgon är det om det här:
16.00 UR Samtiden
Föreläsningar och seminarier. 16.00: Hundar som jagar: Test av vildsvinshundar. 16.20: Hundens luktsinne. 16.55: Hundens jaktbeteende. 17.10: Vildsvinshunden. 17.20: Den apporterande hunden. 17.50: Eftersökshunden. 18.25: Jakt ur hundens perspektiv.

Åh, är det från ADVENTure Dog? Jag hade mailkontakt med UR i höstas och då sa de att de inte skulle sända något i år. Ingen är gladare än jag om de har ändrat sig!!

Här ligger föreläsningarna på webben:
http://urplay.se/Forelasningar-debatt

Jo, Migo länkade ju just till UR Play. Jag letade på SVT Play innan eftersom jag trodde att det skulle ligga där.

Verkade intressant, synd att man inte var vid datorn eller tvn då.

Imorgon är det om det här:
16.00 UR Samtiden
Föreläsningar och seminarier. 16.00: Hundar som jagar: Test av vildsvinshundar. 16.20: Hundens luktsinne. 16.55: Hundens jaktbeteende. 17.10: Vildsvinshunden. 17.20: Den apporterande hunden. 17.50: Eftersökshunden. 18.25: Jakt ur hundens perspektiv.

Åh, på kunskapskanalen då med? Det måste jag spela in!

Tidigare på dagen var det om hundars nos, spårträning o doftdiskriminering, i betydelsen välja rätt spår.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 917
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 216
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
648
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer