Kunskapskanalen - hundar

Philosophia

Trådstartare
Just nu går det ett program om skotträdsla för hundar på Kunskapskanalen. Senare kommer program om jaktbeteenden och belöningssystem. Kanske kan vara av intresse! :)

Sv: Kunskapskanalen - hundar

Verkade intressant, synd att man inte var vid datorn eller tvn då.

Imorgon är det om det här:
16.00 UR Samtiden
Föreläsningar och seminarier. 16.00: Hundar som jagar: Test av vildsvinshundar. 16.20: Hundens luktsinne. 16.55: Hundens jaktbeteende. 17.10: Vildsvinshunden. 17.20: Den apporterande hunden. 17.50: Eftersökshunden. 18.25: Jakt ur hundens perspektiv.

Åh, är det från ADVENTure Dog? Jag hade mailkontakt med UR i höstas och då sa de att de inte skulle sända något i år. Ingen är gladare än jag om de har ändrat sig!!

Här ligger föreläsningarna på webben:
http://urplay.se/Forelasningar-debatt

Jo, Migo länkade ju just till UR Play. Jag letade på SVT Play innan eftersom jag trodde att det skulle ligga där.

Verkade intressant, synd att man inte var vid datorn eller tvn då.

Imorgon är det om det här:
16.00 UR Samtiden
Föreläsningar och seminarier. 16.00: Hundar som jagar: Test av vildsvinshundar. 16.20: Hundens luktsinne. 16.55: Hundens jaktbeteende. 17.10: Vildsvinshunden. 17.20: Den apporterande hunden. 17.50: Eftersökshunden. 18.25: Jakt ur hundens perspektiv.

Åh, på kunskapskanalen då med? Det måste jag spela in!

Tidigare på dagen var det om hundars nos, spårträning o doftdiskriminering, i betydelsen välja rätt spår.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 064
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur