S

Shampoo

jag har aldrig ridit distans ridning. nu kommer kanske en knasig fråga: men är det kul att rida 4 mil på en tävling?? är det inte jobbigt att sitta i sadeln så länge??:confused:

Sv: Kul??

Det beror säkert lite på omständigheterna? Hur din häst beter sig, om den tycker det är roligt eller rentutav FÖR roligt kanske :devil: Sen beror det ju kanske på om det regnar från höger till vänster:( och man av okänd anledning rider vilse:mad: och mitt i skogen tappar hästen en sko:crazy: och du trillar av och bryter benet :cry: och och och...:o

...fast allt det där har aldrig hänt mig, jag har tvärtom haft jättetur med vädret och hästen liksom jag tycker det är buskul! så då är det bara som en härlig långtur i jättemysig ridterräng och med massor av trevliga människor! :D

ÄR du tveksam så testa en PP först då... så kanske du blir sugen på att ta en längre tur nästa gång:bump: ?

Kan tillägga att när jag skulle rida min första PP så tänkte jag som du, kan det här verkligen vara kul?? Nöta sadel mil efter mil.... vad har jag gett min in på egentligen:confused:
Men... så var man iväg och hästen letade svansar att jaga... det jobbiga var att hålla igen så inte tävlings:devil: skulle slå klorna i oss. Det gick bra och när vi kom i mål var känslan snarare "mål?? va?? får jag inte rida längre??" Så... sen var vi fast :love: !

Det är en SÅN HÄRLIG känsla att klara ritten med sin häst. För man måste tävla med sin häst mot banan.
Visst gör det ont ibland men det glömmer man helt när veterinären ger tummen upp och man klarat allt trots motgångar.
Man kan ju undra varför man väljer att köra vasaloppet, cykla vätternrundan, springa maraton mm. Men det är helt enkelt känslan av att klara av det och i distans ta hand om sin häst så den är ok.
// Linda

Då fattar jag!! det verkar shit kul! om jag skulle ha en häst så skulle jag iallafall prova en tävling

Liknande trådar

Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 555
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
640
Senast: seahawk
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 787
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 682
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar