Kroppen efter snitt/vaginal

Sv: Kroppen efter snitt/vaginal

Har inga stora krämpor förutom att jag fått kraftigare och mer utdragen mens och får käka cyklo-f för att hålla den i schack. Eftersom jag dessutom har en kort cykel på 26 dagar så känns det som om jag knappt hinner packa undan bindor och tamponger innan det är dags igen. Blä!

du har tyvärr fel, epidural kan ta bort krystvärkarna men inte känslan av trycket.. Mig fick dom säga till när jag hade värk via ctgn när jag skulle trycka på eftersom jag inte fick krystvärkar, dock hade jsg fått 2 extra doser av epiduralmedel då jag upplevde att den slutat verka på min vänstra sida 2 gånger, kanske det påverkade krystvärkarna?

Jag fick epidural tre gånger och det tog INTE bort några krystvärkar!

Det är det vanliga.

Men tydligen fungerar det inte så för alla! Det är därför det blir "för sent" att lägga epidural när barnet är på väg ut, för då hjälper det ändå inte för de flesta. Jag hade 100% smärtlindring av epiduralen tills bebis kom tillräckligt långt ned...

Jag fick väldigt milda bristningar med 1:an, dock gör det ont när vi har samlag för länge. Max 10 minuter, sen vill inte "hobbyrummet" längre trots glidmedel.

Blev snittad med 2:an, tog ett några månader innan jag slutade känna av att bukmuskelaturen var återställd, dock rullade jag storbalar med hö 4 dagar efter mitt snitt :crazy:

Det enda jag känner av är att vi inte kan ha sex speciellt länge & att mitt ärr kliar efter snittet när det blir varmare ute.

Fogarna känner jag av om jag sätter mig på hur & när jag får mens. :cry:

Jag fick epidural tre gånger och det tog INTE bort några krystvärkar!

Den gör ju värkarna svagare och förlossningen längre. Har man redan svaga värkar och sen eda på det så kan man nog uppleva det som att man inte har några värkar.

Jag fick svamp under graviditeten, den har jag inte blivit av med för gott ännu.

Hemorojder kan du få, det är beroende på vilken läkare du träffar svårt att få dessa borttagna om de inte försvinner av sig själv med hjälp av krämer och annan egenvård. Många vill inte ta bort dem även fast du försökt själv under lång tid.

Den gör ju värkarna svagare och förlossningen längre. Har man redan svaga värkar och sen eda på det så kan man nog uppleva det som att man inte har några värkar.

Jag upplevde inte - jag fick inga krystvärkar.
När BM och läkare bedömde att jag borde börja krysta eftersom hon då hade kommit ner så det borde vara dags fick jag göra det på kommando, som sagt, jag kände inte känslan för att trycka på så..

*kl*

Min mage är apful:D Bortsett från att jag lyckats äta mig till det jag mödosamt fått bort, så ser den ut som en hängig gubbröv. En gammal hängig gubbröv.Det är två tjusiga skrynkliga skinnpåsar runt naveln, inte jättehett. Bikini är alltså ingen hit, ska jag bada blir det baddräkt.

Vi får se om det blir bättre, ajg får ta tag i småätandet och hoppas, snäckan är 9 månader nu, och jag gick upp kolossalt mycket.

Epiduralen ger inte per automatik svagare värkar, men det kan göra det. Behöver inte heller resultera i längre förlossning =)

*kl*
Ofta får man värkstimulerande dropp, det fick jag & jag kan lova det var bara att hänga med. Även huvudet ville ta det lugnt så körde kroppen sitt eget race vid förlossningen.
Det var bara att släppa allt till reptilhjärnan & försöka bromsa kroppen när bm sade ifrån att man skulle vänta lite.

Klart coolaste upplevelsen jag någonsin gjort var att föda barn nu i efterhand även det kanske inte är så coolt eller glamoröst när man väl ligger där. :crazy:

Ingen läkare vill tyvärr gå med på en utökad screening, så jag lär väl aldrig få veta känns det som. Dom säger dock, snällt nog, att jag "har någon form av problem med ämnesomsättningen, men dom vet inte vad" :crazy:

(Jag har försökt flera gånger! Tro mig, jag är galet desperat.. Ska jag hålla en normalvikt får jag leva på 800 kcal/dag, samt minst en timmes träning 5 dagar/vecka - utöver mina promenader med mina 5 hundar.. Fruktansvärt påfrestande för psyket! Men ännu mer påfrestande att bli tjock, efter X antal år tidigare i livet med ätstörningar.)

Jag har gjort ett av varje.

Efter snittet hade jag ont, väldigt ont, länge. Gick inte ner i vikt förrän jag slutade amma trots minskat kaloriintag och ökad motion. Inga bristningar, dock lite inkontinens (som fortfarande håller i sig som när man rider lätt eller dansar...).

Efter vaginala mådde jag hur bra som helst. Gick själv upp till BB-avdelningen nån timma efter förlossningen. Började gå ner i vikt på en gång och var under det jag börjat med när bebisen var 9 månader gammal. Inga besvär alls bortsett från inkontinensen som inte försvann, men den blev inte värre heller.

Hobbyrummet (vilket bra ord!) är det absolut inga problem med, väldigt tajt :-)

Om jag fick välja med den erfarenhet jag har nu skulle jag aldrig i livet välja snitt.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
788
Senast: miumiu
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka