Kriterieköpet

martha

Trådstartare
Var idag o tittade på nykomlingen och han var jäkligt fin :love:
God storlek och väldigt fint huvud med kloka trygga ögon.

Men en sak som jag reagerade på som jag också sett på bilder av hästar "Over there" är en låååång låg manke...ett väldigt kort kors ( korta kors = speed)
Tror aldrig jag sett en sån manke på en travhäst här i Sverige.

De bilder jag sett på hästar som haft denna manken har ju en "kutig" gång som alltid förundrat mig ( det har ju varit BRA hästar man sett det på )

Är detta "nya" rön, för jag har alltid fått höra att dom skall ha höga mankar för att vara bra...

Sv: Kriterieköpet

Men en sak som jag reagerade på som jag också sett på bilder av hästar "Over there" är en låååång låg manke...ett väldigt kort kors ( korta kors = speed)

De bilder jag sett på hästar som haft denna manken har ju en "kutig" gång som alltid förundrat mig ( det har ju varit BRA hästar man sett det på )

Är detta "nya" rön, för jag har alltid fått höra att dom skall ha höga mankar för att vara bra...

Har du inga bilder på vidundret?? :D ;)

Nej....jag hade med kameran men vi hade lite brådis hem till "Goingloppet" .....så stod han inne också, men jag ska ta kort nån dag....Jäkla "knepig" manke.

Jag har oxå alltid haft för mig (och hört) att en häst ska ha en väl markerad manke eftersom de hästar håller farten mkt bättre än en häst med låg markerad manke. Hästar med dåligt markerad manke brukar ju oxå ha en mer stupande bog, vilket inte heller är bra ur "travexteriörsynpunkt". Men det finns ju hästar som kan speeda på som getingar oavsett exteriör så! :)

Nej....jag hade med kameran men vi hade lite brådis hem till "Goingloppet" .....så stod han inne också, men jag ska ta kort nån dag....Jäkla "knepig" manke.

Det är verkligen ingen blivande ridhäst, men det kan bli en hejdundrandes travare... *sätter mig ner o väntar på bilder* :D

Snodde en bild...

Ung såhär ser han ut, nu är ju denna hästen äldre......fast jag tror tom lillkillen har "längre" manke än denna (Kadabra)

Kadabra%20up-foto%20Tarzan%20600_414.jpg

Jaha, var det du som köpte den hästen. Tror det var den enda hästen där som inte hade nån manke. Tyckte det bara såg konstigt ut
c010.gif
så för mig fick den gå vidare....

Haha, du hade inte råd...säg som det är :angel:

Nä men ärligt talat...jag har faktiskt sett en del amerikanare med denna typen av manke som varit bra hästar....Kadabra på bilden ser ju så ut bl a.

Haha, du hade inte råd...säg som det är :angel:

Nä men ärligt talat...jag har faktiskt sett en del amerikanare med denna typen av manke som varit bra hästar....Kadabra på bilden ser ju så ut bl a.
Kadabra är ju ute nu. In träder Glidemaster, det svänger fort Over There :cool:

Snodde en bild...

Ung såhär ser han ut, nu är ju denna hästen äldre......fast jag tror tom lillkillen har "längre" manke än denna (Kadabra)

Kadabra%20up-foto%20Tarzan%20600_414.jpg

Det ser iaf ut ann finnas lungor där fram :idea: Så håll i hatten du, den kommer säkert att gå undan ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 786
Senast: Anonymisten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 354
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 993
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar