Kristiskt! Hjälp sökes snabbt!

K

Knottrisen

jag och min familj bor på landet men mamma och pappa tänker förmodligen skilja sig till sommaren. Men till problemet: Vi har 3 hankatter som vi brukar få gå ut när de känner för det, och vi tänkte flytta från detta ställe till staden. Men dit kan vi ju inte ta våra katter för då kommer de ju att börja söka sig hem igen eller så blir de överkörda. Vad skall vi göra med dem?

Sv: Kristiskt! Hjälp sökes snabbt!

Vad är problemet? Ni tar givetvis med katterna när ni flyttar. Ha dem inomhus så riskerar de inte att bli överkörda.

Sv: Kristiskt! Hjälp sökes snabbt!

Håller med Sastra, ha dem inomhus. De lär anpassa sig bra, och ni riskerar inte att bli av med dem på endera sättet.
Gå ut med dem i koppel om de nödvändigtvis vill ut och rasta sig, det är inte svårare än vad det är med hundar.
Är de inte kastrerade, så gör det, så blir det nog ännu lättare för dem.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 793
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCV