Jag har inga avgifter eller extrakostnader. Betalar alltid kreditkortsfakturan i sin helhet innan slutdatum, dvs betalar ingen ränta.Varför överhuvudtaget ha ett kreditkort? Betala direkt med de medel man har på kontot och slipp undan alla fördyrande räntor och avgifter. Vill man ha/köpa något som kostar mer än vad man har på konto, spara ihop till det innan man köper och slipp undan alla avgifter och extra kostnader som tillkommer.
Tycker det är skönt att ha kreditkort när jag exempelvis ska betala jobbrelaterade saker (dvs behöver inte ligga ute med pengar då jobbet betalar tillbaka innan kreditkortsfakturan kommer) och när det ska betalas hotell eller hyrbil där det bokas av en deposition på flera tusen. Får bonus på allt jag betalar med kreditkortet vilket lett till gratis resor, hotellvistelser etc.
Skönt dessutom att veta att jag alltid kan betala en större oförutsedd akut utgift utan att behöva föra över pengar från ISK-konto eller liknande.
För mig som inte är benägen att handla över mina tillgångar är kreditkort supersmidigt.