Sv: Kraftskapande ridkonst - skarpa bett?
Om man inte kommer någon vart i ridningen är det inte bettet som ska bytas ut. Det är tränaren/sättet att rida.
Är det kandar du menar? Sjävklart måste man vara en rätt erfaren ryttare för att kunna rida med kandar och hantera dubbla bett och dubbla tyglar på ett bra sätt.
Jag förstår inte riktigt vad du vill säga med det här inlägget??
Jo jag förstå det och det är där vi kommer i tråden "kraftskapande ridkonst - skarpa bett?
Folk som känner att dom kommer ingen vart med sitt transbet och vill gå över till vad dom kalla "skärpar bet" av olika typ.
Om man inte kommer någon vart i ridningen är det inte bettet som ska bytas ut. Det är tränaren/sättet att rida.
Jag pratar inte om tävlingsgrenen dressyr utan dressyrutbildning av hästen.Dressyr är ett 2-hand rid gren där tränsbet har sin plätts.
Stång/Trans av (vad heter det? brydon typ) är for dom högt utbilded som kan manipulera 2-bet och 4-tyglar samtidig.
Är det kandar du menar? Sjävklart måste man vara en rätt erfaren ryttare för att kunna rida med kandar och hantera dubbla bett och dubbla tyglar på ett bra sätt.
Jag förstår inte riktigt vad du vill säga med det här inlägget??