Armani__
Trådstartare
Jag och sambon bor nu i lägenhet, men kikar runt lite på hus. Ingen brådska, men springer vi på något lämpligt objekt till hyfsade pengar, så är det inte omöjligt att det blir ett hus till oss.
Jag är ju realisten i vårt förhållande, och ekonomen , därav mina funderingar.
Vad kostar ert hus er varje månad:
-Hur mycket betalar ni på huset?
-Hur värmer ni upp ert hus, och vad kostar det?
-Övriga driftkostnader?
-Övriga kostnader på allt ni investerar i huset, och trädgården etc.?
Jag ska ju börja studera till hösten, sambon jobbar. Och visst är det mycket som kostar kring ett hus.. Vi har just nu en ganska dyr lägenhet (detta samhället har blivit dyrt, tyvärr), och ja det är dyrare med hus, men jag har ingen aning riktigt om hur mycket allt egentligen kostar. Pratade med vår bank-man och han tyckte det var en investering för oss med ett hus istället för vår lägenhet. Att betala räntan (på den summan vi har tänkt att låna för ett husköp), och ammortera lite, blir ungefär vad vi betalar för vår lägenhet idag. Sen är jag ju medveten om att det tillkommer drift och underhåll och en heeeel del annat, är mest nyfiken på vad och ja, dela med er!!
Har dålig koll på området känner jag, men dela gärna med er.
Jag är ju realisten i vårt förhållande, och ekonomen , därav mina funderingar.
Vad kostar ert hus er varje månad:
-Hur mycket betalar ni på huset?
-Hur värmer ni upp ert hus, och vad kostar det?
-Övriga driftkostnader?
-Övriga kostnader på allt ni investerar i huset, och trädgården etc.?
Jag ska ju börja studera till hösten, sambon jobbar. Och visst är det mycket som kostar kring ett hus.. Vi har just nu en ganska dyr lägenhet (detta samhället har blivit dyrt, tyvärr), och ja det är dyrare med hus, men jag har ingen aning riktigt om hur mycket allt egentligen kostar. Pratade med vår bank-man och han tyckte det var en investering för oss med ett hus istället för vår lägenhet. Att betala räntan (på den summan vi har tänkt att låna för ett husköp), och ammortera lite, blir ungefär vad vi betalar för vår lägenhet idag. Sen är jag ju medveten om att det tillkommer drift och underhåll och en heeeel del annat, är mest nyfiken på vad och ja, dela med er!!
Har dålig koll på området känner jag, men dela gärna med er.