Kostnad ultraljud?

B070715

Trådstartare
Är det någon som har en susning om vad det kostar att göra ett ultraljud på ett ben på en häst? Har letat prislistor både här och där, i alla andra brancher utom veterinärbranchen kan man få reda på vad saker kostar. Vill gärna veta kostnad och var du gjorde undersökningen eftersom jag misstänker att det skiljer mellan olika ställen. Mkt tacksam för alla svar!!!

Sv: Kostnad ultraljud?

Ca 1500 i Husaby och lite dyrare på Åby,runt 2000 om jag inte minns fel.Då var ändå det billigare förra året och det dyrare kanske fyra år sedan.

Jag ger ca 1400 kr i Halland för ultraljud. Men då är det endast ultraljud och inget annat som utredning eller lugnande. Det som kollats har varit en gaffelbandskada vid flertal tillfällen.

Absolut kan jag ringa o fråga, idag är det dock lördag så ingen svarar så här dags. Så därför tar jag alla smart o trevliga Bukisar som hjälp tills på måndag då jag självklart ringer min klinik o frågar. Men tills dess så slipper jag vara så nyfiken :-D

Jag betalade 1750 kr till en tjej här i Västmanland som har en egen buss med portabelt UL, röntgen osv. Hon kollade senorna bak när vi var på EquiRehab i Kvicksund.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 058
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 657
Senast: malumbub
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 367
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 996
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka