Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är glad att jag "bara" har en sällskapshund, för endast dagiskostnad och försäkring blir 35 000 på ett år
Väljer att blunda för övriga kostnader...
Din hund kostar mer än min hästs stallplats, foder, försäkring och hovslagare.
Hur har man häst så billigt? Låter ljuvligt
Räknade nu och hon kostar nog 36000 kr per år. Så lite dyrare än din hunds dagisplats+försäkring.
Ska jag göra en helt rättvist bild så skulle ju Svansson bära sin del sv kostnaden för ex bil. Hade inte haft lika stor bil utan honom ex vilket gör att bensin, skatt och försäkring såklart är dyrare när jag har hund.
Samma gäller när jag är med Svansson och får betala mer för ex hundanpassat boende.
Jag tänker att hade jag inte haft hund så hade jag nog gärna bott där jag bor oavsett, men jag hade badat i pengar istället för att lägga dom på något annatDet där är ju faktiskt en ganska stor aspekt i det hela. Jag hade definitivt inte haft en kombi om jag haft hundar och mina bensinutgifter hade nog nästan halverats.
Att jag bor där jag gör är också pga hundarna. Ville ha nära till skog och mark och även bo så att jag har tillgång till trädgård.
Annars hade jag kunnat bo billigare.
Dessutom hade jag inte heller köpt lika mycket skor, fritidsbyxor och träningskläder. Å andra sidan hade jag nog lagt mer pengar på andra kläder och skor då
Lite så jag också tänker. Antingen hund eller häst, häst i mina trakter kostar ca 6000/mån för stallplats med ridhus m.m. och då räknar jag inte hovslagare, veterinär, försäkring, tävling och träning. Då tänker jag att 3000/mån för dagpassning för min framtida tävlingshund inte är så mycket trots alltHade jag inte haft hundar så hade jag troligtvis haft en tävlingshäst i stället, så jag tänker att jag ändå kommer rätt billigt undan
La ni ut 60.000 kr själva eller var det kostnaden hos veterinären innan försäkringen gick in? Det spelar ju ganska stor roll.
Det var kostnaden innan försäkringen gick in. Men då försäkringen inte tar allt så fick vi ungefär betala 40 000 själva.