R
Raderad medlem 94602
Jag vågar inte räkna.
Det går åt minst 1kg mat per dag här, oftare 1,5kg. Kostnaden varierar, men i snitt ligger väl det på 30kr/kg, så 1000-1500kr/månaden där.
Tanken är att åka på minst 5st lc-tävlingar per år. Där blir det 500-600kr i anmälningsavgift, 50 mil enkel bilresa till varje tävling i snitt samt en natt på vandrarhem. Totalt... mycket pengar...
Vi åker också på någon rallylydnad då och då, ca 200kr per tävling + bensinkostnaden. Kör sällan mer än 10 mil till en tävling men kan sträcka mig till 15-20 mil om det är något speciellt (tex dubbla starter eller så).
Vaccination kostar löjligt lite i det stora hela. Koppel/halsband/täcken köper jag extremt(!) sällan, men när jag väl köper något blir det ofta någon dyr variant.
I år har jag även köpt en till munkorg och lc-täcken, totalt gick väl det på 500kr.
Bajspåsar räknar jag med att köpa kanske 2 rullar per år.
Det här året kommer bli det i särklass dyraste hittills, för trots att Aysu brutit benet och framförallt rehab kommer bli svindyr, så har jag fortfarande en förhoppning om att kunna få Ebrah kvalad till EM nästa år...
Hur kan du göra av med så lite bajspåsar, du bor ju i civilisationen
Gör av mååånga fler. Fast många rullar slarvar jag bort.