kostnad / parning

H

Helenaa

hur gör ni om det är någon som vill para sin hund med eran hane? som ej är utställd eller nåt, men har väldigt bra stam, hur mycket tar man betalt?

jag är inte så insatt i det här och nu har jag en som vill att min hund ska bli pappa.:crazy:

min hund är en dansk-svensk gårdshund, som har väldigt bra stam, men ej utställd pga att förra ägaren inte var intresserad och jag har inte gjort det heller.

det ska väl inte vara gratis ? :smirk:
 
Sv: kostnad / parning

Vad jag har förstått kan man endera "kräva" en valp ur kullen eller en summa per valp som föds. sedan vad som är rimligt vet jag inte, antar att det är olika.
 
Sv: kostnad / parning

Jag har nyss parat min ena tik. Hanhundsägaren tog 1500 i parningsavgift och sen 1000 kr per levande valp, som lever efter 4 veckor efter födseln.
Förra parningen tog hanägaren 1000 parningsavg och 1000 kr per valp som var levande efter 2 veckor.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 630
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 774
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 521
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp