Kom på att jag måste erkänna att ibland när jag kör bil, så glömmer jag helt sonika bort hur man gör. Kan få totala hjärnsläpp och undra var blinkersen sitter. Eller extraljusspaken, vilken är det?! Brukar sluta med att jag i panik rycker i alla spakarna..
En mörk vinterkväll skulle jag köra hem från byn. Det var lite slirigt och vägen är krokig med kullar. Hade dock kört den så ofta så jag satt i mina egna tankar med extraljusen på och glodde någonstans ut i mörkret. Men så bakom en kurva, där kommer det en bil! Blir totalförvånad, inser att jag redan bländat mötande och måste släcka extraljusen, men hur gör man? Rycker i blinkersspaken några gånger åt vardera håll, drar på varningsblinkersen men den knappen var det inte heller. Hittar tillslut rätt spak men råkar i panik dra flera gånger och alltså blinka järnet innan jag får släckt allt. Passerar. Inser hur jävla dumt det måste sett ut, kan förstå att mötande saktade ner rejält, bländad av mitt blinkande med allt som gick att blinka med.
Körde ensam i kolsvart mörker på en gropig väg med dåliga lysen på bilen en gång. Mitt i min djupa koncentration i ett gupp kommer något hårigt flygande och attackerar mig från passagerarsidan. Blev förjävla rädd. Tvärnitade samtidigt som jag slogs för mitt liv innan jag insåg att jag slogs med min bilsop med teleskopskaft... Tur att ingen såg mig just då.