Nått jag lyckats med ett par gånger är att i "panik" leta efter mobilen då man ska iväg eller helt enkelt bara behöver den. Letar verkligen ÖVERALLT, jackor, hyllor, garderoben, köket, väskor, känner på byxfickan men nada, ingen telefon. Förutom det faktum att man 5 min senare "hittar" den i andra byxfickan...
Idag hade jag lite hjärnsläpp, kom hem från skolan, får posten där det ligger en Rek.Avi att jag har paket att hämta ut. "vad fasiken har jag köpt, som dessutom skickats rekomenderat?".. Hela vägen till affären funderar jag, hämtar ut paketet, kommer fortfarande inte ihåg vad jag köpt, fören ett ljus plötsligt går upp när jag väl är tillbaka i bilen. "JaaaaJustDeJa! En bikini" Haha
Och det har ju hänt ett antal gånger att jag suttit vid datorn, öppnat öppnat ett nytt internetfönster och skriver in facebook. Bara det att jag redan har fb uppe och egentligen skulle in på nått helt annat jag tydligen glömt bort...
För flera år sen, när jag gick på gymnasiet, och just tagit körkort så pendlade jag med tåg till skolan. Körde bilen till stationen, och sen vidare med tåg. En dag när jag kom hem från tåget och skulle gå till bilen, så är inte bilen där jag parkerade den
Första tanken, vafan den är stulen! Men icke, någon snäll människa hade puttat tillbaka bilen mot parkeringsrutorna och lagt ett par stenar bakom hjulen. Jag hade tydligen lagt ur växel, men glömt lägga i handbromsen!
så den hade förmodligen rullat bakåt och blockerat hela parkeringen...
Ännu tidigare, på högstadietiden, så bodde jag tre hus från skolan. Vilket ibland innebar att det blev väldigt stressigt då man drog ut på tiden lite väl länge innan man gick. Så en dag hade jag glömt mobilen inne, rusar tillbaka, låser upp, hämtar telefonen och sen rusar ut igen. Utan att ha stängt eller låst dörren. Antagligen bara "smällt" igen den men då dörren inte gick igen av sig själv hade den stått öppen ca 10 cm från ca 08-16. Som tur va syntes inte dörren från vägen och ingen hade gjort besök!