Yes det får man, men det är ju eget ansvar förstås att se till att inte missa tåget senDum fråga men får man lämna tåget och komma och gå som man vill bara man är i tid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yes det får man, men det är ju eget ansvar förstås att se till att inte missa tåget senDum fråga men får man lämna tåget och komma och gå som man vill bara man är i tid?
Ja då får man bara se till att ens grannar har lite koll på packningen men det borde det finnasYes det får man, men det är ju eget ansvar förstås att se till att inte missa tåget sen
En trevlig, lättgådd, sträcka är jämtlandstriangeln. Jag gick den som första vandring och mina föräldrar (72)år ska gå den i sommar.
Knappt längre bort än Åre, går anslutande buss från tåget till fjällstatitionen Storulvån. Därifrån kan man gå till blåhammaren och sen till sylarna. Man kan oxå bo kvar på Storulvån och gå dagsutflykter.
Det låter verkligen jätte bra, synd om det inte går nu som @startpompe skriver men den finns kvar senEn trevlig, lättgådd, sträcka är jämtlandstriangeln. Jag gick den som första vandring och mina föräldrar (72)år ska gå den i sommar.
Knappt längre bort än Åre, går anslutande buss från tåget till fjällstatitionen Storulvån. Därifrån kan man gå till blåhammaren och sen till sylarna. Man kan oxå bo kvar på Storulvån och gå dagsutflykter.
Det låter verkligen jätte bra, synd om det inte går nu som @startpompe skriver men den finns kvar sen
Ja det har du rätt i, jag är ju bunden till kollektivtrafik så är inte helt flexibel.Samtidigt tänker jag om det är ”enda” alternativet, så får väl var och en känna efter om man vill gå den ändå eller inte, men förhoppningsvis kanske de som har fler valmöjligheter väljer bort just den sträckan
Spontant skulle jag inte ge mig på en fjällvandring ensam om man inte gjort det innan. Saker kan liksom hända och mottagningen är inte på topp jämt, så att få hjälp är inte det enklaste. Är man två åtminstone så kan man hjälpas åt om något händer, men att stå helt ensam är inte superkul särskilt om man inte är van vid att läsa kartor eller dyl heller.Funderar på det här med att hitta rätt Jag skulle gärna gå någonstans där det är ordentligt skyltat för jag har en förmåga att liksom gå in i mig själv och inte riktigt ha koll på var jag är… Men skulle ju självklart ta tag i mig själv uppe på fjället men lite extra vägledning vore trevligt.
Har Sörmansleden nära här, brukade rida längs delar av den förr och den är rätt lång. Skulle kunna tänka mig det som reservplan, att vandra i skogen. Men då behövs tält också. Men mina föräldrar skulle nog kunna skjutsa mig till någon del av leden och lämna av mig så det vore ju smidigt. Men helst vill jag till fjällen. En dröm för mig. Nattåg till Åre tar 13-14 timmar från mig. Smidigt att utgå från Åre.
Finns det några ställen som kan kännas som att man får lite fjällmiljö, men som kanske inte räknas som "riktig fjällvandring" av de mer vana?Spontant skulle jag inte ge mig på en fjällvandring ensam om man inte gjort det innan. Saker kan liksom hända och mottagningen är inte på topp jämt, så att få hjälp är inte det enklaste. Är man två åtminstone så kan man hjälpas åt om något händer, men att stå helt ensam är inte superkul särskilt om man inte är van vid att läsa kartor eller dyl heller.
Fjällräddningen får ju rycka ut och hjälpa turister varenda år liksom..
Det låter faktiskt väldigt bra, jag behöver inte gå långt ut på fjället. Mest insupa miljön och naturen. Kan tänka mig också att bo på ett ställe och gå olika stråk olika dagar. Att bli skadad mitt ute på fjället eller att det händer något med Milou vill jag inte, därför jag vill gå en utmärkt promenad där det kan finnas andra om något händer.Finns det några ställen som kan kännas som att man får lite fjällmiljö, men som kanske inte räknas som "riktig fjällvandring" av de mer vana?
Bebyggelsenära promenadstråk eller en lågtrafikerad grusväg kanske ger nog så fina upplevelser om det är första gången man är i trakterna? Ifall det går att få tips om vilka ställen som är fina för det.
Vemdalen.Finns det några ställen som kan kännas som att man får lite fjällmiljö, men som kanske inte räknas som "riktig fjällvandring" av de mer vana?
Bebyggelsenära promenadstråk eller en lågtrafikerad grusväg kanske ger nog så fina upplevelser om det är första gången man är i trakterna? Ifall det går att få tips om vilka ställen som är fina för det.
Tack, den sidan ska jag kika mer påhttps://www.svenskaturistforeningen...rL70c8QXJ_anj2duqMD0llNE_V7JehswaWhyS3P3YDZxk
Fick upp den här som reklam på Facebook och tänkte på den här tråden
Fast vill man vara för sig själv är det inte rätt ställe. Så jävla mycket folk. Ibland känns det ju som att promenera i gamla stan. Vålådalsfyrkanten är bättre men börjar väl bli mycket där också.En trevlig, lättgådd, sträcka är jämtlandstriangeln. Jag gick den som första vandring och mina föräldrar (72)år ska gå den i sommar.