Sv: Kortaste sadeln?
Hur bred var den då?
Hur bred var den då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har bara hört att Top Reiters nya är KORT. Ingen egen erfarenhet. Värt att kolla upp...
Isf var din rejält uttöjd... Jag har aldrig sett en 36:a som varit så bred...
Därför att Prestiges 36 bom är inte 113 grader bred från början.
Därför måste den ha varit uttöjd.
Jag har faktiskt aldrig sett en Prestige ligga bra på en bred häst (100 grader tycker jag inte är brett, vid 115-120 grader - då börjar vi snacka bred) just för att de inte är särskilt breda. Och även om man har fått den utprovad av utprovare är det ju ingen garanti för att den passar, för jag har sett hur många Prestige som helst på "breda" hästar, men kan inte direkt påstå att det är många som har legat bra - just för att de är så smala.
Isf var din rejält uttöjd... Jag har aldrig sett en 36:a som varit så bred...
Din sadel med 34 bom, var den lika bred som 36an eller vart vill du komma med det?
När jag menar uttöjd så har den helt enkelt blivit uttöjd av en för bred häst. Alternativt att den är felmätt.
Tyvärr inte mätt Prestiges islandssadlar :/
Vidden är dock densamma som för alla Prestigesadlar, dvs bom 37 är endast runt 95 grader.
Har bara hört att Top Reiters nya är KORT. Ingen egen erfarenhet. Värt att kolla upp...
Om det är den här som Silkisif menar så tycker jag också att den är ruskigt kort! Sen hur bred den är, är såklart en annan femma.
http://webshop215.yr.se/pages/resources/shopImages/215/large/produkter/3jrmedrand.jpg
Från Frostimports webshop...
Vår 36:a är betydligt vidare än 95 grader, uppmätt hos auktoriserad sadelmakare.
Därför att Prestiges 36 bom är inte 113 grader bred från början.
Därför måste den ha varit uttöjd.
Jag har faktiskt aldrig sett en Prestige ligga bra på en bred häst (100 grader tycker jag inte är brett, vid 115-120 grader - då börjar vi snacka bred) just för att de inte är särskilt breda. Och även om man har fått den utprovad av utprovare är det ju ingen garanti för att den passar, för jag har sett hur många Prestige som helst på "breda" hästar, men kan inte direkt påstå att det är många som har legat bra - just för att de är så smala.