Sv: Kortaste sadeln?
De kortaste sadlarna som finns på marknaden är Albion, Globus, Clincher, M&N.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har inte funderat på Royal Island? Den är ca 43 cm kort, och något rundad i bakkanten. Billig dessutom, ca 2000:-
Fast den vida modellen är visst inte mer än 110 grader förstås.
Det är ju helt kört med en häst som efter noggrann mätning har närmare 130 grader.
W är runt 105-110 grader tror jag. XW är runt 115.
De flesta hästar är runt 115 grader faktiskt, bara att deras ägare inte vet om det... 115 grader är inte så mycket som man tror. Min häst är också 130 grader, han är bred, men jag har sett mycket bredare än så...
Globus Clic är kort äv i strl 17.
Globus kanske inte passar en riktigt kort islandsrygg, men vilken sadel gör det? En kort islandsrygg är för mig 25-30 cm, och det finns INGEN sadel som är så kort. Vanliga sadlar i 17" är ca 50-55 cm långa, Globus i 17" är runt 40, vilket är väldigt kort.
Globus kanske inte passar en riktigt kort islandsrygg, men vilken sadel gör det? En kort islandsrygg är för mig 25-30 cm, och det finns INGEN sadel som är så kort. Vanliga sadlar i 17" är ca 50-55 cm långa, Globus i 17" är runt 40, vilket är väldigt kort.