Kort på era körhästar NO.2

Sv: Kort på era körhästar NO.2

En brösta på "fel" typ av häst stör denne lite och kan göra mkt om man tävlar och vill att hästen ska prestera så bra som möjligt.

Brösta fungerar även att dra tyngre med men då får den mer nackdelar så då väljer man ju tex lokor som då har mer fördelar.

Eg tycker jag att det är få hästar som har riktigt bra läge för en brösta (där det är gott om plats till strupe och bogspetsar (när hästen arbetar)) men de som inte har så gott om/inget alls utrymme störs inte mkt av bröstan heller, det är nog mer jag stör mig på det :D

LitenPsk031.jpg

Nu är jag lite impad av mig själv! Den här bilden syns ju!:) Vem hade trott det... Inte jag!

Så häftig och så söt!

Ser ut som om det är kajal runt ögonen!

Vilka fina hästar alla har!:love:

Tackar för alla förtjusta tillrop! Jag kan bara hålla med!:D Tummelisa är tio år, welsh mountain/shetland och 106,8cm hög när hon sträcker på sig! Min andra pärla som fick någon länk där ovan också är Hadina som är 14, welsh mountain och 120cm, och som inte var körd på tio år men nu är vi igång så smått. Det var det samma med Tummis, hon var inte heller körd på sex år när jag började, så jag har varit jätteförsiktig, men båda har varit helcoola. "Jaha, idag ska vi dra vagn", typ! Fast de var ju väl inkörda som unga då förstås. Hur som helst är matte extremt stolt över sina kloka ponnyer!

Hehe, Lina och Lulle är ju samma fast det fattade du nog tror jag ;) Bara jag som kallar henne för Lulle :angel: Hihi..

Så du tycker bröstan är ok? Inte för högt upp eller så? Då låter jag nog den vara där den är på bilden för jag tycker hästen verkar trivas utmärkt med det.

Okej, jag tycker den är rätt lång fast hon har ju bra med plats för bakbena i alla fall ;)

Japp, jag ska pröva att korta draglinorna, börja med två hål så får jag se hur det blir :) Kanske kortar mer om det behövs för just nu ligger vagnen precis så att den inte tar i hållarna så att hon drar i skakeln i stället. Bättre med lite marginal.

Han är verkligen jättevacker!!! :love:
Snyggt träns när du rider! Klär honom hur bra som helst!:)

Det här är min gullunge:love:
13 årig shettisvalack, inkörd som 8åring
knappeninternet.jpg

:love: :love: urläcker häst, håller med om att han passar jätte bra i tränset :love: :love:

GUUD! Vilken maffig häst! Snygg som tusan!
Åh, jag blir avis, vill osså ha en stor maffig sak attt rida och köra! :)

Bilder på mina älsklingar, från den internationella tävlingen i österrikiska Altenfelden. Kolla in utsikten!!

Passus i dressyren, flörtar lite med domarna:D
PassusAltenfelden.jpg

Passus dressyr - såå fin=)
passusdressyralten.jpg

Primadonna (från ett tidigare år) i maratonen
primaaltenmaran.jpg

Har tyvärr inga bilder när dom har vagn och så. Den lilla fuxen är under inkörning. :)

5092348.jpg

5245442.jpg

Nikki o Fabian, WOW vilken häst :-) Har du inte flera bilder?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Jag ska äntligen bli med hund - igen! :bump: Efter min älskade schäferhanes Nero's bortgång där han sommaren 2012 fick somna in endast...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 081
Senast: Zvinto
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 880
Senast: pastejja
·
Övr. Grenar Min mamma är inte så bekant med kameran, men kunde växla mellan kort och film, duktigt...
Svar
0
· Visningar
1 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård
  • Annonsera mera VII

Omröstningar