Kort på era körhästar NO.2

Sv: Kort på era körhästar NO.2

*KR*
Tanken med min kommentar var inget elakt utan det första som slog mig när jag tittade på fotona så jag hoppas inte någon tog illa upp.
Jag började också med en liknande sele som sellan hade på fotot.Det funkade kanon bra för den körningen jag gjorde.Anser inte man ska inhandla svindyra selar pga lite sporadisk promenad körning då och då.

Dessutom så är det otroligt mycket hugg inne på körforumet när folk lägger in bilder på sina hästar förspända.
Visst står det tävlingsforum-körning men det är nog fler som hobbykör än tävlar som vistas här inne. Låt folk få använda sina selar som de vill och är det sen så man tycker det ser galet ut så kan man väl lägga fram det lite fint och fråga istället för att kommentera beskt eller nästan beodra dom att byta till seldon som besserwissarna anser dugliga. Forumet är ingen seldons tävling där man ska visa upp vem som har den dyraste finaste selen.Här inne ska man väl våga fråga för att lära sig och då inte den hårda vägen?
En del har tydliga attityds problem helt klart!
ÅKE: Härlig häst!!! Ursäkta knapp rånet.

Ja, jag håller verkligen med dig... Vet att folk undviker att ställa frågor jusst för att slippa hugg mm.

Här kommer Maxi:love:

http://i2.photobucket.com/albums/y14/FridaCamilla/Maxi Korning/hstarna111.jpg

Maxi8.jpg

Maxi10.jpg

30apri.jpg

Ohh-har inte sett bilder på er med nya vagnen! :bump: Ser fint ut! Är du nöjd?

Ja oh ja jätte nöjd :love:
Antar att du är det med, din var ju lite finare med än min *s*
Fast jag är så glad ändå, men den ska få åka på lite skönhetsvård i vinter, ska smöra för en sommarstugegranne som jobbar med lackering :angel:
...och karln är himla nöjd med Troeds fina service och råd.:bow:

Ja oh ja jätte nöjd :love:
Antar att du är det med, din var ju lite finare med än min *s*
Fast jag är så glad ändå, men den ska få åka på lite skönhetsvård i vinter, ska smöra för en sommarstugegranne som jobbar med lackering :angel:
...och karln är himla nöjd med Troeds fina service och råd.:bow:

Är oxå supernöjd! :)
Min va väl kanske lite bättre i lacken än din men din e ju en årsmodell nyare! :D

Tänkte oxå bättre på färgen på min men jag vet inte om jag ska lämna in den eller göra de själv! Prata me Troed igår nere i ridhuset å han hade så klart färgen hemma så den är ju inte svår att fixa fram-det är väl mest orken me å sitta å måla som fattas! ;)
Funderar dessutom på om jag vill måla om den till mörkgrön istället! Svåra val!! :smirk: :D

Troed e kanon-inte så snabb alltid med å fixa fram saker men de e ju en annan sak! ;) :D

Har ni nya vagnar båda två?:) Vilken årsmodell är det? Vi fick upp våran förra veckan!!:banana: (har inga bilder än...) har bara gått en tur här än så länge men den kändes riktigt bra. Bra mycket smidigare än den gamla fast inte lika bekväm fjädring...

Slänger in en bild på min kära sambo och hans lilla körponny. :love: Hon hetar Maika, är 11 år och haflingare. Dom har endast kört i ett halvår, och ska starta sin första tävling nu på lördag. Jag ska få vara groom. :cool:

Maika.jpg

Vilken läcker vagn!!

Ekipaget såg fint ut också ;)

Har ni nya vagnar båda två?:) Vilken årsmodell är det? Vi fick upp våran förra veckan!!:banana: (har inga bilder än...) har bara gått en tur här än så länge men den kändes riktigt bra. Bra mycket smidigare än den gamla fast inte lika bekväm fjädring...

Ny och ny vore väl synd å säga :angel:
Men ja, jo jag köpte en i sensomras,
men den har nog med sin första ägare fått kämpa lite skulle jag tro.
Den har fått komma till sitt pensionärsliv på landet nu lilla vagnen. ;)

Ser fram emot bilder på er med, både vagn och läcker häst.
Vad är det för årsmodell på din då?

Tackar! Vagn och sele är tyvärr bara lånad, men vi satsar på att köpa egen inför nästa års sesong.

Är oxå supernöjd! :)
Min va väl kanske lite bättre i lacken än din men din e ju en årsmodell nyare! :D

Tänkte oxå bättre på färgen på min men jag vet inte om jag ska lämna in den eller göra de själv! Prata me Troed igår nere i ridhuset å han hade så klart färgen hemma så den är ju inte svår att fixa fram-det är väl mest orken me å sitta å måla som fattas! ;)
Funderar dessutom på om jag vill måla om den till mörkgrön istället! Svåra val!! :smirk: :D

Troed e kanon-inte så snabb alltid med å fixa fram saker men de e ju en annan sak! ;) :D

Fast din är ju himla läcker med den färgen!
Ioof är ju mörkgrönt snyggt med, men din är läcker. :d

He, he-ja Ny och ny är väl att ta i! :p
Min är en hyffsat välhållen -97:a!
Tror skogstomtens va en -99:a om jag inte minns fel-lite mer använd (inte alla som kör nuvarande SM-vinnarens f.d vagn :D )!!!

Din då? Möjligen inte en mörkgrön från Skåne-eller du har köpt en helt ny?

Dom två nyaste på min stjärna:
Oborstad lurv i hagen.
fabbehst.jpg
[/IMG]

På väg till en åker för dressyr arbete:
meandthemini.jpg
[/IMG]

Svarar båda i samma!
Den vi har är nog ungefär lika gammal som era då. Mörkgrön är den ja, från skåne! Känner du till den? Som jag fattade det har den redan levt pensionärslivet - det är nu den ska börja slitas på! Får man fråga vad ni gav för era? (svara i PM kanske?)

Visar bilder på hästen först så får vi se om vi lyckas fota vagnen snart.
9182884148f4c68ce4a359eb9412d1d4_640_472.jpg

Danne

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Jag ska äntligen bli med hund - igen! :bump: Efter min älskade schäferhanes Nero's bortgång där han sommaren 2012 fick somna in endast...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 081
Senast: Zvinto
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 880
Senast: pastejja
·
Övr. Grenar Min mamma är inte så bekant med kameran, men kunde växla mellan kort och film, duktigt...
Svar
0
· Visningar
1 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar