Kort på era körhästar NO.2

Sv: Kort på era körhästar NO.2

Svarar båda i samma!
Den vi har är nog ungefär lika gammal som era då. Mörkgrön är den ja, från skåne! Känner du till den? Som jag fattade det har den redan levt pensionärslivet - det är nu den ska börja slitas på! Får man fråga vad ni gav för era? (svara i PM kanske?)

Visar bilder på hästen först så får vi se om vi lyckas fota vagnen snart.
9182884148f4c68ce4a359eb9412d1d4_640_472.jpg

Danne

:devil: Då va de du som hann före mig! :D Ringde typ ett par timmar efter den blev såld bara! Om det nu var för typ 2-3 månader sen du köpte den? Han, Håkan hette han va?, sa att den var såld till norrland eller nått! :p Såg hur fin ut som helst-å så va de ju så nära till den från mig. Meeen nån annan :angel: hann visst före så jag fick åka heeeela vägen till Borås för att hämta min! :D

Gav 19 för min...

Fast vi fick precis upp den. Var nog bara några veckor sedan...Men Håkan står det på vagnen. De var precis på att skicka iväg den till någon annan som ringde typ dan innan och sa att dom inte skulle ha den:smirk: Konstigt att dom inte hörde av sig till dig då i så fall. fast bra för oss:banana: Din vagn såg ju fin ut också!! Den ser riktigt fin ut faktiskt men vi har som sagt bara hunnit med en tur.

Fast vi fick precis upp den. Var nog bara några veckor sedan...Men Håkan står det på vagnen. De var precis på att skicka iväg den till någon annan som ringde typ dan innan och sa att dom inte skulle ha den:smirk: Konstigt att dom inte hörde av sig till dig då i så fall. fast bra för oss:banana: Din vagn såg ju fin ut också!! Den ser riktigt fin ut faktiskt men vi har som sagt bara hunnit med en tur.

Men jag ringde nog den dan de hade sålt den till dig!
Ja, de spelar ju ingen roll för vagnen lär komma till sin fulla rätt hos dig nu-ingen sån pensionärskörning som jag utför! :D

Skulle tro att den vagnen du har är i stort sett nyskick! Så du har nog gjort ett ruskigt bra köp (bra pris på den om jag inte minns fel) som du kan vara väldigt nöjd med! :bump:

Är det en Troed gigg du kör med oxå på ena bilden?:love:

Jo jag fattade det som det också. De få gångerna vi kört maraton än så länge har det ju gått undan (lite för fort enligt mig:eek: ) så den ska ju inte sparas på om man säger så. Nu kan jag ju också ställa in den efter min benlängd så slipper jag trycka sönder någon annans ryggstöd:angel: Priset såg du ju säkert, sen fick vi med en sele också istället för att pruta! Giggen är inte min men det är en troedgigg (är jag så gott som säker på...) en sån skulle man också ha...:d

Nejmen, han ser ut som en liten korsning mellan shettis och nordsvensk :love:
Ser så stor ut, fast ändå liten liksom.

Ta inte illa upp, den var rysligt söt :D

Priset såg du ju säkert, sen fick vi med en sele också istället för att pruta!

Ja, då har du ju deffinitivt gjort ett MKT bra köp! :)

Giggen är inte min men det är en troedgigg (är jag så gott som säker på...) en sån skulle man också ha...:d

Ohh ja-man hade ju inte tackat nej till en iaf! :D :love:

Priset såg du ju säkert, sen fick vi med en sele också istället för att pruta!

Ja, då har du ju deffinitivt gjort ett MKT bra köp! :)

Giggen är inte min men det är en troedgigg (är jag så gott som säker på...) en sån skulle man också ha...:d

Ohh ja-man hade ju inte tackat nej till en iaf! :D :love:

raderat
......

Senast ändrad av en moderator:

Han ser stor ut, men mäter ca95cm i mankhöjd. Är renrasig shetland, men jag önskar att han varit 60cm högre så jag kunnat rida. Fler bilder:

4837678.jpg

1720105.jpg

När jag såg honom bakifrån tyckte jag att det såg ut som en fjording, men det är det inte eller? Med tanke på bläsen alltså.

Nyfiken och väldigt fjordintresserad....;)

Häls Embla

75% fjord och resten welsh mountan!

född -81 efter Solhems Pontus,
u. Norita e. Horshaga Calypso

Nej.. (Det tror jag inte, tanken har inte ens slagit mig. ?!)
Han har kliat sig i sommar...
Kliat av sig manen och skrubbat rumpan mot alla träd han hittat...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Jag ska äntligen bli med hund - igen! :bump: Efter min älskade schäferhanes Nero's bortgång där han sommaren 2012 fick somna in endast...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 081
Senast: Zvinto
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 880
Senast: pastejja
·
Övr. Grenar Min mamma är inte så bekant med kameran, men kunde växla mellan kort och film, duktigt...
Svar
0
· Visningar
1 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar