It's a girl!

Sv: It's a girl!

Lilla sötpluttan! :love: Ser fram emot att eventuellt få träffa henne sen jag med, när tiden är mogen. Mina två dårar vill väldigt gärna ha en lekkompis, som dessutom är likasinnad!

Det kommer du garanterat få göra! ;)
Kul för en själv att lära känna lite hundfolk här men också ha bra lekkompisar av "samma kaliber" till henne. :p

Åhhh 13 dagar kvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar. *mutter mutter*
 
Sv: It's a girl!

Så härligt att ni har hittat tillbaka till hunderiet igen! Bullterriers är ju mycket speciella på ett helt fantastiskt vis! Have fun :D
 
Sv: It's a girl!

Vega ca 4,5 veckor på bilderna.
Hon är utan tvekan helt fantastiskt vacker och så ätbar! ;) :love:


Jäkla mupp


Väldigt farlig också ;)


Men mig skrämmer hon inte för pusskalas ska det bli för resten av hennes liv. <3 :love:





:love: Vilken liten bakelse! :bump:


Gå från schäfer till mini bulle, vad är det för sätt!? :D Är det någon skillnad på bullterrier, respektive miniatyr bullterrier - utöver storleken?
 
Sv: It's a girl!

Är det någon skillnad på bullterrier, respektive miniatyr bullterrier - utöver storleken?

Svarar lite trots att det inte var min fråga... :o Jag har haft standard och nu mini, och jag ser en stor skillnad!! Standarden är enligt mig lite bekväma, gillar att ta det lugnt med kan gilla fart och fläkt när det passar dom. Många har problem att de inte vill promenera, dom sätter sig och där sitter dom (ganska svårt att baxa runt en betongsugga) :p

Minisarna är lite mera terrier. fart och fläkt, säger inte nej till promenader och vill lite mera känner jag. Det är lite mera hund, men som samtidigt är mycket lättskötta och lätta att göra nöjda :) En del jämför minisen med en liten boxer, hopp och studs och full fart fram... Dom är helt underbara, eller det är både standard och mini, det är bara en fråga om smak vad det är man vill ha ut av sitt hunderi enligt mig!! :)
 
Sv: It's a girl!

Jag får väl gratulera här också, så vansinnigt söt! :D

Tack så mycket, nu är denna helg äntligen över och förhoppningsvis denna vecka snart också. ;)
Känns bara så otroligt lång tid kvar till den 28...

Men jag väntar på bilduppdatering från uppfödaren så jag har något att se fram emot inom en snar framtid iaf under denna långa väntan på henne. :p
 
Sv: It's a girl!

Så härligt att ni har hittat tillbaka till hunderiet igen! Bullterriers är ju mycket speciella på ett helt fantastiskt vis! Have fun :D

Jag måste faktiskt medge att det är någonting som har väckts inom mig på senare tid, framförallt efter vi varit och tingat henne. Jag vill inget annat än att bara ha henne här NU, jag saknar verkligen en fyrbent vän - det är så otroligt tomt.
Har faktiskt kommit på mig själv med att stå och kolla ut genom fönstret och glo på promenerande hundägare och bli glad för deras skull och avundas dom. Men snart, snart, SNART har jag min egna igen. :bump::love:

Och ja, bullterriers är "speschuuuuul" som jag brukar säga (måste uttalas med Engelskt uttal, annars är det inte lika roligt. ;) ) och jag är så otroligt nyfiken på att få leva med den typ av hund. Jag tror jag kommer gilla det för det verkar liksom så kul med ett litet miffo sådär. :p
 
Sv: It's a girl!

:love: Vilken liten bakelse! :bump:


Gå från schäfer till mini bulle, vad är det för sätt!? :D Är det någon skillnad på bullterrier, respektive miniatyr bullterrier - utöver storleken?

Åh bakelse var verkligen en alldeles korrekt benämning på henne, att jag inte kom på den själv. ;)

Ja jag vet inte vad det är för sätt, troligtvis en hjärnblödning som styr mig nu hahah! :D

För att svara på din fråga så gjorde SandraM det ganska så bra faktiskt. Minin är mer käck i hela sig själv, pang på rödbetan liksom!
Sedan så är de också generellt sett mer friskare än vad Standard bullen är so far.
Här är rasen ändå ganska så "liten" ännu i jämförelse och de uppfödarna som finns har oftast något samarbete och är väldigt måna om rasen och att hålla den så frisk och bra som möjligt. Det finns liksom inte utrymme för att mygla runt för då förlorar dom själva på det i slutändan med dåligt rykte och allt vad det innebär.
Sedan så är rasen också väldigt dyr i inköp, och för att göra en grov generalisering så är det inte direkt kreti och pleti som köper en minibulle "bara för att" eller hur man nu ska säga. Så det verkar än så länge rätt så "städat" i rasen, hoppas att det förblir så också.
 
Sv: It's a girl!

Förhoppningsvis kommer det en vovve till oss någon gång i vår eller höst :) Vi står fortfarande lite i valet och kvalet om det är bullterrier vi ska fortsätta med eller om vi ska ha en bullmastiff. Men det är svååårt att hålla sig från dessa underbaringar :D

Bra rasval :D
 
Sv: It's a girl!

Jag tycker bullterrier är så roliga för att de har ett oerhört tydligt kroppsspråk och väldigt lättläst mimik. Kanske är det bara de som haft bullterrier eller är vana vid att se dem som tycker det för jag har ofta hört tvärtom också, att de är väldigt svårlästa.
Sen har de ju väldigt roliga saker för sig ;)

Min gamla bulle älskade att sova i badkaret t.ex.
photo.php


Ibland hittade man honom, liten och nätt, på fönsterbrädan
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150153125437387&l=375e1a7abd

Typiskt bullesitt
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151508399057387&l=2f28c48c06

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151204929237387&l=9ccb3bd56d

Min fina ängel! :love:
 
Sv: It's a girl!

Jag vet inte, vi har något knas med datorn så kommer bara in via Chrome. Men är filmen offentlig på fb? :)
 
Sv: It's a girl!

*Halv knapp*

Jag kan inte heller se filmen och inte heller dina två sista länkar. :/
 
Sv: It's a girl!


HAHAHAHAHAHHAHAHAHAH!!!!!!! Jag dör, det där var en äkta "karate NINJAAAA" som vi här hemma hade sagt när hon gjorde sin grej där innan hon sprang iväg. :rofl:


För övrigt så besiktades valparna idag, och alla fick en OK-stämpel i rumpan och nu är det bara några daaaaaaaaaaagar kvar (fredag) tills vi hämtar hem lilla Vega! :eek::bump::bump::bump:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 389
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 887
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Min tik har haft dålig andedräkt i 3 år (hon är 5,5 år). Jag har skött hennes tänder med tandstensskrapning, plaque-off, borstning och...
Svar
14
· Visningar
7 526
Senast: Annika_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp