Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Oj vad snygg han är i kroppen!:bow:

Blir galet sugen på att köra när jag ser era bilder. Körde min shettis när jag var liten och tyckte det var superskoj. Jobbigt att ha en "körhäst" men inte kunna köra. :D
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vad kul att höra! Han börjar ta form nu men han behöver mycket mer styrka i dressyren... Jag gillar modellen på våra hästar ;) Men det är ju klart du ska köra din häst!! Är han bara hälften klippa som min är han ju kanon, och det verkade nästan så när du beskrev temperamentet! :) Var bor du?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ja även om han aldrig är körd (vilket jag misstänker att han inte är) så skulle han nog inte reagera nämnvärt utan bara knalla på som vilken gammal arbetshäst som helst. :D

Bor strax söder om Stockholm. Vid stallet har jag sett en gammal vagn, kanske med lite tur det går att använda den. Måste forska i det där känner jag. :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

ja med en riktig körhäst så är det ju ett måste! Du får skicka PM om du vill ha tips på körfolk... tror jag kan några i området.. Köra in kan inte vara nåt större problem också får du börja med lite enklare utrustning, sen är du fast :d Då står du där med sele och tre vagnar... :o:angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Nu är jag trist, för jag har inte fixat några bilder när hon körs, men här är iaf min "blivande" körhäst Come on Eileen.
f: 1997
e: Mack the Knife

Införskaffade mig en gigg i maj och har inte hunnit köra så mkt, men jag ska ta mig i kragen. =) Målet var att delta på URF i augusti men som jag förstått det kommer den tävlingen bli inställd. =/

PICT1222.jpg


S6.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Häftigt jag var in på din Pixbox för ca. 1 timme sen, för första gången och nu är du här.:)

Ja, jag har börjat våga visa upp mig och mina dragdjur lite. :laugh:Har mest varit en smygläsare förut!
 
Sv: Kort på era körhästar!

ivardrar.jpg


Slänger till en bild på en av mina tillskott...
Ivar är Ardenner/Nordsvensk och är en ung 92;a.
HAn har även en kariar som tornespelshäst
 
Sv: Kort på era körhästar!

förlåt mig.. det vart fel på sidan jag har den.
Vi gör ett nytt försök
20060301033.jpg


P3300011.jpg


Och så lägger jag till en på de andra som jag använder mig av när jag slår vass och skördar ris

P1010059.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

azola5.jpg

Käpplinge Azola
f. 2001
Sto
e: Kärlingehults Orkan
u: Annie
Ägare: Carina Vikström

En underbar pålle jag och Madde (ägarens dotter) nyligen kört in.
Det är så roligt att köra henne så vi har "kidnappat" henne :angel:
(Vi kör, ägaren får knappt pilla på hästen.. Haha ;):))
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hello! Min fuxa ska bli min hopphäst, men eftersom jag skadade knät, tänkte jag att hon kunde köras in:idea: Sen så tycker jag det är kul att variera träningen. Vi har varit på vår första körkurs i helgen, och här är en bild:laugh:
mia_o_nea.jpg
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 533
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 641
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 313
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp